۲۰ هزار نفر از نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری بازدید کردند
کد خبر: 4140482
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۸

۲۰ هزار نفر از نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری بازدید کردند

مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار بازدیدکنندگان بین ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که این آمار شامل حضور بالغ بر ۱۰ هزار دانش‌آموز و بین هفت تا ۱۰ هزار بازدیدکننده عمومی از تمام اقشار مردم است.

محمود سلیمی، فعال قرآنی چهارمحال و بختیاری

محمود سلیمی، مدیر اجرايی نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح اهم ویژگی‌های نمایشگاه قرآن امسال با اشاره به اضافه شدن بخش دانش‌آموزی به این نمایشگاه در نوبت صبح، اظهار کرد: برخی بخش‌های تربیتی به این نمایشگاه اضافه شد که باعث پررونق و پویا شدن این رویداد شد؛ نمایش قرآنی دختران شعیب قریب به ۲۰ بار در هفت روز نمایشگاه برای مقاطع مختلف تحصیلی اجرا شد.

وی با ذکر اینکه استقرار روحانی و برپایی منظم نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء دیگر ویژگی نمایشگاه قرآن بود، ادامه داد: پاسخگویی به مسائل شرعی، استخاره و دیگر امور و نیز برپایی غرفه کودک برای مخاطبان با اجرای جُنگ‌های شاد و کودکانه از دیکر برنامه‌هایی بود که به همت این روحانی اجرا شد و بازخوردهای خوبی داشت.

سلیمی بیان کرد: در مجموع توانستیم ۳۴ غرفه را در مکان محدود فرهنگسرای ارشاد برپا کنیم اما تقاضاها برای برپایی غرفه بالا بود و تا ۵۵ درخواست غرفه واصل شد که متأسفانه نتوانستیم تمام این درخواست‌ها را اجابت کنیم.

این فعال قرآنی استان با اشاره به ضعیف بودن بخش ناشران و کتب قرآنی، توضیح داد: با ناشران بسیاری رایزنی کردیم که با توجه به شرایط اقتصادی و مقرون به صرفه نبودن، بسیاری از ناشران رغبتی برای حضور ندارند زیرا میزان خرید معمولاً اندک است. امید است این نقطه ضعف در سنوات آتی مرتفع شود.

سلیمی یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های جانبی نمایشگاه قرآن استان را جشن حجاب برتر دانست و افزود: در این برنامه، ۳۰ دانش‌آموز مدارس شهرکرد طی جشنی با حضور بانوان مسلمان شده از چند کشور مفتخر به حجاب برتر شدند؛ این برنامه به‌قدری تأثيرگذار بود که در همان برنامه عده‌ای از دختران حاضر نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و راغب شدند که چادر را به‌‌عنوان حجاب برگزینند.

وی اهدای قرآن‌های وقفی به مساجد را دیگر برنامه ایام نمایشگاه مطرح کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به خوبی انجام شد و نمایندگان مساجد استان به غرفه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مراجعه و این هدایا را دریافت کردند.

سلیمی تصریح کرد: برپایی کرسی‌های تلاوت، قرائت قرآن اذان‌گاهی و اذان توسط قاریان استان و برپایی نماز جماعت، تریبون‌های آزاد، نشست‌های ادبی، قرآنی و هنری، کتابت قرآن کریم، کارگاه سبک زندگی، تدبر در قرآن، کرسی آزاداندیشی، ارائه مشاوره در سه غرفه از دیگر برنامه‌هایی بود که در این ایام اجرا شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن استان تصریح کرد: آمار بازدیدکنندگان بین ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که این آمار شامل حضور بالغ بر ۱۰ هزار دانش‌آموز و بین هفت تا ۱۰ هزار بازدیدکننده عمومی از تمام اقشار مردم است.

سلیمی افزود: پیشنهاد می‌شود که برای سال‌های آینده فضای وسیع‌تری برای نمایشگاه قرآن پیش‌بینی شود زیرا فضای فرهنگسرا پاسخگو نبود؛ جلوه‌های بصری، برنامه‌های جانبی، تربیتی و فرهنگی و هنری نیز باید بیشتر لحاظ شود.

وی گفت: فرهنگ شالوده قوام اجتماعی است و اگر تقویت شود درواقع اجتماع و اقتصاد و سیاست و امور زیربنایی مستحکم خواهند شد که این مهم نیازمند صرف هزینه است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha