جلب مشارکت ادارات در برپایی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4140362
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴

جلب مشارکت ادارات در برپایی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: در شهرستان لردگان برای نخستین بار در تاریخ استان، هماهنگی خوبی بین ادارات همسو و اوقاف شکل گرفته و فرمانداری پای کار مسابقات سراسری قرآن آمده است و حمایت می‌کند.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در جریان نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به اینکه ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف از ۱۶ اردیبهشت‌ماه در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: رصد آمار ثبت‌نامی متسابقان استان در رشته‌های گوناگون حاکی از آن است که خوشبختانه استقبال خوبی از این رویداد شده و تا صبح روز ششم ثبت‌نام، ۱۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بخش آوایی انفرادی مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۳۰ ، ۲۰ ، ۱۰  و ۵ جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بوده و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در بخش آوایی گروهی پیش‌بینی شده است.

مولوی تصریح کرد: بخش معارفی نیز رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه را در بر دارد و امسال برای نخستین بار در این بخش، رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یس و الرحمن نیز به فهرست رشته‌ها اضافه شده است که عمومی بوده و فقط دارای یک مرحله شهرستانی است، این رشته به‌صورت کتبی و با رعایت استاندارد آزمون‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در شهرستان لردگان برای نخستین بار در تاریخ استان، هماهنگی بسیار خوبی بین ادارات همسو و اوقاف شکل گرفته است و فرمانداری پای کار مسابقات سراسری قرآن آمده است و حمایت می‌کند.

مولوی ادامه داد: بر این اساس برای ادارات نیز سهمیه مشخص شده که باید در مسابقات ثبت‌نام کنند؛ تجربه این همسویی و تعامل موفق را در طی نامه‌هایی به ادارات اوقاف سایر شهرستان‌ها نیز ابلاغ کرده‌ایم تا با اقدامات تبلیغی گسترده در جامعه و به‌ویژه جلب حمایت ادارات، رسانه‌ها و صدا و سیما شاهد مسابقاتی با کیفیت و کمیت مطلوب باشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴۰۰ نفر ثبت‌نام داشتیم و امسال اميدواريم که این آمار با عزم جهادی رسانه‌ها به‌ویژه خبرگزاری ایکنا ارتقای محسوسی داشته باشد.

مولوی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در دو حوزه بروجن و شهرکرد برگزار خواهد شد، بیان کرد: متسابقان شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل در شهرکرد و متسابقان لردگان و خانمیرزا، فلارد و بروجن در این شهر در مسابقات شرکت می‌کنند. نکته دیگر اینکه بخش معارفی مسابقات بعد از رفع مشکلات کرونا، امسال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان تأکید کرد: تمرکززدایی مسابقات در مرحله استانی از مرکز استان و سوق دادن به شهرستان‌ها تجربه‌ای بود که سال گذشته با وجود کاستی‌ها با موفقیت اجرا شد و رضایت‌بخش بود که امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha