مجمع خیران قرآنی چهارمحال‌وبختیاری پیگیر درآمد پایدار است
کد خبر: 4139596
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲

مجمع خیران قرآنی چهارمحال‌وبختیاری پیگیر درآمد پایدار است

رئیس مجمع خیران قرآنی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مجمع به‌دنبال راهکارهای جلب مشارکت بوده‌ و با تعدادی از خیران، مراکز، کارخانه‌ها و شرکت‌ها وارد مذاکرات شده‌ و پیگیر منابع و درآمد پایدار برای مجمع هستیم.

مهدی پرتویی، فعال قرآنی

مهدی پرتویی، فعال قرآنی و رئیس مجمع خیران قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در جریان بازدید از نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا با ابراز خرسندی از ایجاد این فضای قرآنی در شرایط سخت فرهنگی کشور، اظهار کرد: امروز نیاز به ایجاد چنین فضاهایی در کشور وجود دارد و ارتباط دادن نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان با این فضای زیبای قرآنی را به فال نیک می‌گیریم که امیدواریم تداوم داشته باشد و مؤسسات و مراکز قرآنی نیز بتوانند نقش خود را با حضور پررنگ‌تر ایفا کنند.

وی ادامه داد: جا دارد محتوای نمایشگاه غنی‌تر شود و حال که این فضا ایجاد شده است، غنای محتوایی نیز مورد توجه باشد و در کنار ارائه محصولات فرهنگی و کتاب و ... با غنابخشی به محتوا شاهد یک بسته کامل قرآنی باشیم.

پرتویی در خصوص آخرین تمهیدات و اقدامات مجمع خیران قرآنی استان پس از تشکیل در آذرماه سال گذشته، توضیح داد: خوشبختانه این مجمع پس از دوران سخت کرونایی احیا شد زیرا تقریباً شاهد معلق شدن فعالیت‌های قرآنی در دوران کرونا بودیم و شرایط کار در حد انتظار پیش نرفت.

این چهره قرآنی استان تصریح کرد: در طی چندماه گذشته مجوزهای لازم برای فعالیت مجمع خیران اخذ شد و به‌دنبال راهکارهای جلب مشارکت نیز بوده‌ایم، با تعدادی از خیران، مراکز، کارخانه‌ها و شرکت‌ها وارد مذاکرات شده‌ایم و پیگیر منابع و درآمد پایدار برای مجمع هستیم.

پرتویی تأکید کرد: به همین منظور، خیران و نیک‌اندیشان و کسانی که دل در گرو قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند، لازم است به کمک مجمع بیایند؛ این امیدواری وجود دارد که هم با کمک مردم و هم دولتمردان بتوانیم کارهای مجمع را رشد بدهیم و فضای مجمع را نیز جابجا کنیم.

رئیس مجمع خیران قرآنی استان بیان کرد: اطلاعات مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن استان که نیازمند کمک هستند جمع‌آوری می‌شود تا در حد بضاعت و جهت تأمین جوایز قرآن‌آموزان و یا حق‌الزحمه مربیان کمکی دریافت کنند و حمایت شوند.

پرتویی همکاری و تعامل قوی مجمع با نهادهای قرآنی استان را یک ضرورت برای خدمت‌رسانی بهتر به مراکز قرآنی دانست و بیان کرد: تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی هر یک بخشی از مؤسسات و مراکز قرآنی را تحت پوشش دارند و لذا به محض فراهم شدن بستر برای کمک مجمع به مجموعه‌های قرآنی، از نهادهای ذیربط اطلاعات مراکز را دریافت می‌کنیم.

وی گفت: ایکنا یکی از مبادی تبلیغاتی خوب برای فعالیت‌ها و اهداف مجمع خیران است ضمن اینکه از ظرفیت دیگر رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما نیز غافل نیستیم و در آینده نزدیک فرصتی در این رسانه در اختیار ما قرار می‌گیرد که بتوانیم مجمع را معرفی کنیم. البته اولویت ما این است که شرایط مجمع به وضعیت مطلوب‌تری برسد و بعد تبلیغات را گسترده‌تر کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha