راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در ۱۵۰ مسجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4139105
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در ۱۵۰ مسجد چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مطالبه مقام معظم رهبری ناظر بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی در قالب کارویژه «مسجد، پایگاه قرآنی» مورد تأکید و توجه فعالان کانون‌های مساجد استان قرار دارد تا اجتماع قلوب با محوريت قرآن و مسجد محقق شود که در این راستا، ۱۵۰ مسجد به‌عنوان پایگاه قرآنی درنظر گرفته شده است.

محمدرضا مظاهری، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با حضور در نمایشگاه قرآن استان و غرفه ایکنا در خصوص غرفه ستاد کانون‌های مساجد، اظهار کرد: در این غرفه‌ دستاوردهای فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در معرض نمایش قرار گرفته و نیز تألیفات بچه‌های مسجد در استان و کشور معرفی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی مسجدمحور نیز در این غرفه‌ در قالب تصاویر به معرض دید عموم گذاشته شده است؛ همچنین برنامه‌هایی نظیر اجرای سرود بچه‌های مسجد با موضوعات قرآن و نماز در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد.

مظاهری به حضور کارشناس مذهبی در غرفه کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این غرفه پاسخ‌های خود را دریافت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان بیان کرد: ۲ کارویژه را در دستور کار قرار داریم که مطالبه مقام معظم رهبری ناظر بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی در قالب کارویژه «مسجد، پایگاه قرآنی» مورد تأکید و توجه فعالان کانون‌های مساجد قرار دارد تا اجتماع قلوب با محوريت قرآن و مسجد محقق شود که در این راستا، ۱۵۰ مسجد در استان به‌عنوان پایگاه قرآنی در نظر گرفته شده است.

مظاهری تأکید کرد: اتفاقات مبارکی ذیل این پایگاه‌های قرآنی در حال رخ دادن است که برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی مستمر، جلسات سنتی قرآن، جلسات آموزشی روخوانی، روانخوانی، حفظ و... همچنین نیز ایجاد گعده‌های قرآنی با محوریت ائمه جماعات مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان با تصریح اینکه تداوم و نظم و انسجام در اجرای برنامه‌های قرآنی تنها راهکار تحقق طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» است، گفت: تلاش ما این است که ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری مستقر در مساجد استان بر طبق دستورالعمل طرح و با انسجام این مهم را به پیش ببرند که در این راستا، کانون‌های برتر شناسایی و به‌صورت استانی و کشوری معرفی خواهند شد.

مظاهری دومین کارویژه قرآنی کانون‌های مساجد را برگزاری مسابقات مدهامتان مطرح کرد و ادامه داد: این مسابقات در بخش‌های مختلف و متنوع برگزار خواهد شد که بخش‌های هنری با رویکرد اجتماعی‌سازی و عمومیت بخشیدن و فراگیر ساختن مفاهیم قرآن در کنار سایر بخش‌های معمول پیش‌بینی شده است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال خوب بچه‌های مسجد از مسابقات قرآنی مدهامتان، بیان کرد: آماری که تاکنون به ثبت رسیده نشان از استقبال حداقل دو برابری از این رویداد قرآنی در مقایسه با سال گذشته است که به مدد تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و تعامل با مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی محقق شده است.

مظاهری در پایان گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال شاهد حضور سه برابری فعالان کانون‌های مساجد در مسابقات مدهامتان باشیم و امیدواریم در مرحله کشوری نیز شاهد درخشش استان باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha