حجاب؛ کارویژه حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4139636
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

حجاب؛ کارویژه حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

مسئول غرفه‌های حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری به تشریح اهم برنامه‌های این نهاد در نمایشگاه قرآن استان پرداخت.

غرفه حوزه علمیه خواهران

سمیه سادات حسینی، مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) و مسئول غرفه حوزه علمیه خواهران استان در جریان نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: برپایی رویدادی همچون نمایشگاه قرآن یک ضرورت است و این دست برنامه‌ها که نام و یاد قرآن را در سطح عمومی پررنگ می‌کند، حقیقتاً ضرورت دارد.

وی با ذکر اینکه غرفه حوزه علمیه خواهران در دو بخش به ارائه خدمت می‌پردازد، ادامه داد: در غرفه نخست پیش‌بینی پاسخ به سؤالات و شبهات دینی و ارائه مشاوره با حضور مدرسان حوزه علمیه انجام شده است. در این غرفه به سؤالات مراجعان در موضوعات مختلف پاسخ داده می‌شود زیرا حوزه به‌عنوان نهاد دینی وظیفه دارد نقاط تاریک و شبهات ذهنی مردم را پاسخ دهد و رفع کند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) افزود: غرفه ایستگاه تفکر نیز به دو موضوع شهدا و عفاف و حجاب می‌پردازد و نصب پوسترها و پخش کلیپ و صوت، خوانش کتاب و نیز وصیت‌نامه شهدا ناظر بر موضوع حجاب، بخش عکس یادگاری با چادر و ... در این ایستگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه نسبت به تهیه متون جذاب و خواندنی اقدام شده و از بازدیدکنندگان می‌خواهیم محتواهای آماده شده در ایستگاه تفکر را با موضوع عفاف و حجاب مطالعه کنند، تصریح کرد: علاوه بر معرفی حجاب در ادیان گوناگون، جملات ناب و تکان‌دهنده از شهدا استخراج شده و در معرض دیدگان بازدیدکنندگان قرار دارد.

این مدرس حوزه علمیه خواهران بیان کرد: وقتی برخی دانش‌آموزان یا بانویی با حجاب ضعیف وارد غرفه می‌شود و این دست مطالب را ناظر بر ارزش و اهمیت حجاب در طول تاریخ و ادیان و مذاهب می‌بینند ممکن است تلنگری برایشان باشد تا پی به ارزش حجاب ببرد.

حسینی گرفتن عکس با چادر و درج دل‌نوشته در مورد حجاب را دیگر بخش غرفه ایستگاه تفکر برشمرد و توضیح داد: دانش‌آموزان استقبال بسیاری از این موضوع داشتند و جملات زیبایی را نیز به یادگار نوشتند که جای خوشحالی دارد.

وی گفت: ۲ برنامه تریبون آزاد با موضوع حجاب و عفاف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد که یک برنامه آن اجرا شد و یک برنامه نیز امروز در حاشیه نمایشگاه اجرا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) در پاسخ به این پرسش که برای ترویج حجاب چه باید کرد؟ توضیح داد: واقعیت این است که دشمن حجاب بانوان ما را که نماد فرهنگ دینی است، نشانه گرفته و خواستار استقرار نماد فرهنگ غربی یعنی بدحجابی و بی‌حجابی است. فضای مجازی با وجود محاسن و ضرورت، معایب پرشماری دارد که آزاد و رها در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته و خانواده‌ها باید به این موضوع دقت کنند.

حسینی کار فرهنگی و آگاهی‌بخشی را یکی از راهکارها برای ترویج حجاب دانست و گفت: خیلی از اوقات کسانی که به حجاب اهمیت نمی‌دهند ناآگاه هستند و دچار غفلت شده‌اند؛ بانوان باید بدانند وقتی حجاب آماج حمله دشمن قرار دارد آسیب بزرگی است و ضربه به حجاب باعث رقم خوردن مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی و تزلزل بنیاد خانواده می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی در استان تأکید کرد: حوزه علمیه و دیگر نهادهای آموزشی و نیز رسانه‌ها از مجموعه‌هایی هستند که وظیفه آگاهی‌بخشی با ارائه کارهای فرهنگی و هنری دارند.

حسینی در پایان گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام از بانوان علاقه‌مند برای پذیرش در حوزه‌ علمیه خواهران در جریان است و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، امکان ثبت‌نام از بانوان در غرفه حوزه در نمایشگاه قرآن فراهم شده است. 

انتهای پیام
captcha