تمهیدات حضور حداکثری دانش‌آموزان در نمایشگاه قرآن فراهم شود
کد خبر: 4139216
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

تمهیدات حضور حداکثری دانش‌آموزان در نمایشگاه قرآن فراهم شود

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری گفت: از مسئولان برپایی نمایشگاه قرآن انتظار می‌رود حال که بستر تحقق این فضای قرآنی ایجاد شده است تمهیدات حضور حداکثری دانش‌آموزان استان را در این رویداد فراهم کنند.

سیدمصطفی حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی هاشمی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری و مشاور استاندار در امور روحانیت و قرآنی در جریان بازدید از غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن استان در خصوص اهمیت و ضرورت برپایی این رویداد قرآنی، اظهار کرد: در فضای حاکم رسانه‌ای دنیا علیه دین و اسلام، تمام تلاش‌ها در جهت فاصله گرفتن نسل امروز از قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود و این در حالیست که معارف قرآن و عترت(ع) ما را به صبر و استقامت در دینداری دعوت می‌کنند و لذا برپایی رویدادهای قرآنی فاخر از جمله این نمایشگاه قرآن ضرورت می‌یابد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه متنوع قرآنی به‌ویژه برای شبکه دانش‌آموزی ضرورت و اهمیت فراوانی دارد و یکی از واجبات است؛ اقدام جهت برپایی این اتفاق قرآنی از کارهای خیری است که امام عصر(عج) به آن توجه دارند.

هاشمی تأکید کرد: از مسئولان برپایی نمایشگاه قرآن انتظار می‌رود حال که بستر تحقق این فضای قرآنی ایجاد شده است تمهیدات حضور حداکثری دانش‌آموزان استان را در این رویداد فراهم کنند.

مشاور استاندار در امور روحانیت و قرآنی بیان کرد: نقش مشاور روحانیت استاندار ایجاد پیوند و ارتباط میان استاندار و روحانیت است که شامل ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، پیشکسوتان، نخبگان و خواص حوزه علمیه و شبکه تبلیغ می‌شود.

هاشمی افزود: این مجموعه جلسات و نشست‌های مشترکی با بدنه دولت و استاندار، فرمانداران و مدیران کل داشته تا به‌عنوان کارشناسان‌ مذهبی بتوانند انتظارات و مطالبات خود را مطرح می‌کنند؛ از همه مهم‌تر اینکه علما و روحانیون در مقوله جهاد تبیین به‌عنوان تأکید مقام معظم رهبری باید پای کار باشند و دستاوردها و توانمندی‌های انقلاب را برای جوانان امروز تبیین کنند تا جنگ شناختی دشمن تضعیف شود.

وی تأکید کرد: روحانیت باید آشنایی کامل به ظرفیت‌ها و توانایی‌های دولت داشته باشد تا بتواند در مقوله جهاد تبیین عملکرد مطلوبی داشته باشد که مشاور استاندار در امور روحانیت وظیفه آشناسازی آنان با این دستاوردها را بر عهده دارد.

مدير حوزه علمیه خواهران استان در خصوص پذیرش طلاب در این نهاد، گفت: پذیرش از چندی قبل آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه paziresh.whc.ir از جرئیات مطلع شوند و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha