نمایشگاه قرآن منجر به ایجاد فضای مثبت‌ فرهنگی می‌شود
کد خبر: 4140053
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

نمایشگاه قرآن منجر به ایجاد فضای مثبت‌ فرهنگی می‌شود

سرپرست دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه حضور در یک فضای فرهنگی مثبت منجر به تقویت مبانی فرهنگی، دینی و اعتقادی انسان می‌شود، گفت: نمايشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری این فضا را ایجاد کرده است.

محمود خسروی، سرپرست دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال و بختیاری

محمود خسروی، سرپرست دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری در جریان نمايشگاه قرآن استان در گفت‌وگو ‌با ایکنا اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی شهرکرد نسخه‌های قدیمی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده که دیدن آن‌ها برای هر انسانی طراوت‌بخش و شادی‌آفرین است، درواقع حضور در فضاهای قرآنی و معنوی در زندگی انسان بسیار تأثیرگذار است به همین دلیل بنده به تمام اساتید، دانشجویان و کارکنان توصیه کردم که برای بازدید از این نمایشگاه که در جوار دانشگاه پیام‌نور در حال برگزاری است، حضور پیدا کنند.

خسروی با اشاره به اینکه حضور در یک فضای فرهنگی مثبت منجر به تقویت مبانی فرهنگی، دینی و اعتقادی انسان می‌شود که نمايشگاه قرآن این فضا را ایجاد می‌کند، افزود: خوشبختانه کتاب‌های بسیار غنی و با تنوعی در نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی شهرکرد به نمایش گذاشته شده است. همچنین نسخه‌های ارزشمند از قرآن کريم، فروشگاه‌های فرهنگی، عرضه محصولات عفاف و حجاب، اجرای بازی‌های فکری، فرهنگی در نمایشگاه مشاهده می‌شود که موجب افزایش زیبایی و طراوت غرفه‌های موجود شده‌اند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فعالیت‌های شاخص قرآنی که در دانشگاه پیام‌نور واحد شهرکرد اجرا می‌شود، ادامه داد: در این دانشگاه برخی فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که براساس آیین‌نامه ابلاغی مسابقات قرآنی انجام می‌شوند و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در آنها ثبت‌نام کنند، خوشبختانه امسال نیز رتبه‌های خوبی در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کسب شد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در کنار برگزاری مسابقات قرآن برخی فعالیت‌های فوق برنامه مانند کلاس‌های قرآنی، جلسات قرآنی اساتید، جلسات انس با قرآن همراه با حضور دانشجویان نیز توسط دانشگاه پیام‌نور شهرکرد اجرا می‌شود که دانشجویان دانشگاه به‌صورت خودجوش و داوطلبانه در آنها شرکت می‌کنند.

خسروی اضافه کرد: طی هشت سال گذشته و به‌ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا در کشور اجرای فعالیت‌های فرهنگی بسیار کم شد که این کاستی‌ها عواقب بدی نیز در پی داشت؛ اگر نوجوانان و جوانان به سمت قرآن هدایت و با مفاهیم ناب قرآنی آشنا شوند یک تربیت قرآنی حاصل می‌شود و با توجه به اینکه قرآن قانون اساسی زندگی مسلمانان است پرداختن بیش از پیش به فعالیت‌های قرآنی موجب سلامت جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha