کمک ۶۴ میلیاردی حامیان ایتام و محسنین چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4139324
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
در سال گذشته انجام شد

کمک ۶۴ میلیاردی حامیان ایتام و محسنین چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری گفت: مجموع ۱۷ هزار و ۳۰۰ حامی استان در سال گذشته مبلغ ۶۴ میلیارد تومان به کمیته امداد و ایتام و محسنین کمک کردند.

جاسم محمدی، مدیرکل امداد

جاسم محمدی، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری با حضور در نمایشگاه قرآن استان و غرفه ایکنا با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد برای رسيدگی به محرومان و نیازمندان اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین است، اظهار کرد: این طرح از سال‌ها قبل در حال اجراست و در حال حاضر 6 هزار و ۱۰۰ فرزند ایتام و محسنین استان تحت پوشش طرح اکرام کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا پدرشان در قید حیات است، اما به هر دلیلی قادر به تأمین معاش خانواده نیست.

محمدی با تصریح اینکه در ماه رمضان با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی شاهد اتفاقات خوبی بودیم، گفت: در طی این ماه، بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ حامی جدید ایتام و محسنين به حامیان استان اضافه شد که امیدواریم از این ظرفیت برای خدمت‌رسانی بهتر، سریع‌تر و اثرگذارتر به این مددجویان استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: کسانی که آمادگی حمایت از ایتام و فرزندان محسنین که در انتظار حامی هستند را دارند، علاوه بر روش‌های معمول می‌توانند به غرفه کمیته امداد در نمایشگاه قرآن استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: حامیان می‌توانند از طریق مراکز و مناطق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحت پوشش، ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به وبگاه ekram.emdad.ir در طرح اکرام ایتام شرکت و با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان از ایتام و محسنین حمایت کنند.

محمدی بیان کرد: برای شفاف‌سازی کار، برای هر فرزند محسنین شناسنامه‌ای تهیه شده است که مشخصات کلی افراد اعم از محل سکونت و نیز یک کد ۱۶ رقمی اختصاصی تهیه شده است که پرداخت‌ها بر این اساس صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه میانگین پرداختی به ایتام در سال گذشته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است، افزود: میانگین معمول در سطح کشور حدود ۸۰۰ هزار تومان است؛ همچنین میانگین پرداختی به فرزندان محسنین در استان و کشور به‌ترتیب حدود ۸۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

محمدی گفت: مجموع ۱۷ هزار و ۳۰۰ حامی در سال گذشته مبلغ ۶۴ میلیارد تومان به کمیته امداد و ایتام و محسنین کمک کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha