برپایی نمایشگاه قرآن مصداق تعظیم شعائر است
کد خبر: 4139208
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری:

برپایی نمایشگاه قرآن مصداق تعظیم شعائر است

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: به تصریح آیه «وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» (حج/32)، تعظیم شعائر الهی باعث تقوای قلوب می‌شود و برپایی نمایشگاه قرآن نیز درواقع مصداق تعظیم شعائر الهی است.

اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با حضور در نمایشگاه قرآن استان و غرفه ایکنا با اشاره به اینکه نفس برپایی نمایشگاه قرآن کاری خوب و ضروری است، اظهار کرد: این قبیل رویدادها حتی اگر محتوای فاخری هم نداشته باشد یک شعار دینی محسوب می‌شود و به تصریح آیه «وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» (حج/32)، تعظیم شعائر الهی باعث تقوای قلوب می‌شود و نمایشگاه قرآن نیز درواقع مصداق تعظیم شعائر الهی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های دینی و قرآنی به نمایش و ارائه دستاوردها و مطلب‌ها در حوزه علوم اسلامی و انسانی و فناوری و ... می‌پردازند و ترسیم‌گر چشم‌انداز و راهبرد هستند و به‌ویژه به مسئولان و متخصصان الگوی کار می‌دهند.

سعیدی با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌ها باید محتواهای بهتر و برتر و غنی‌تر داشته باشند، گفت: استان ما در زمینه‌های مختلف مستعد است و می‌طلبد این ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته شود.

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: در این مجموعه کارهای قرآنی بزرگی انجام می‌شود که در سطح دارالقرآن و مدارس حفظ در حال انجام است و جا داشت در این نمایشگاه معرفی شود اما اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام نشد و به ما کمتر از ۱۰ روز قبل اطلاع دادند.

سعیدی افزود: بخش مهمی از دستاوردهایی که برخی نهادها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند در تعامل با حوزه علمیه رقم خورده است اما اگر اطلاع‌رسانی زودتر اتفاق می‌افتاد می‌توانستیم با انسجام و آمادگی در این نمایشگاه غرفه دایر کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه حوزه علمیه برای ایجاد مدارس تخصصی قرآنی، توضیح داد: در حال حاضر ۲ مدرسه تخصصی در بروجن و شهرکرد با محوریت قرآن کریم دایر است که در زمینه حفظ و تفسیر مشغول فعالیت هستند.

سعیدی ادامه داد: خوشبختانه طلاب ورود و استقبال خوبی از این مراکز تخصصی داشته و برنامه‌های خوبی برای آنان اجرا می‌شود، البته ظرفیت استان بالاتر است اما برای گسترش مدارس علمیه قرآن‌محور در حال حاضر امکانات لازم اعم از استاد و فضا را در اختیار نداریم.

مدیر حوزه علمیه استان گفت: ۲۶ رشته در مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) تعریف شده است که رشته‌های تفسیر و علوم قرآن به‌عنوان رشته‌های قرآنی دایر و فعال است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha