نمایشگاه قرآن باعث هم‌افزایی فعالان قرآنی می‌شود
کد خبر: 4139031
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

نمایشگاه قرآن باعث هم‌افزایی فعالان قرآنی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: فعالان قرآنی بزرگ‌ترین جمعیت فعالان مردمی چهارمحال‌وبختیاری را تشکیل می‌دهند که اتفاقات بزرگی رقم می‌زنند اما دست در دست هم نیستند و باید هم‌افزایی آنان افزایش یابد تا هم مجموعه‌های جدید شکل بگیرد و هم فعالان قرآنی ترغیب شوند که نمایشگاه قرآن در راستای این هدف برگزار می‌شود.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن استان با ابراز خرسندی از برپایی این رویداد مبارک در استان، اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه‌های قرآنی دست به دست هم دادند و یک مؤسسه قرآنی پای کار آمد و فضای خوبی را شکل داده‌اند که به‌نظر می‌رسد در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد رویداد قرآنی جدی‌ و مبارکی هستیم.

وی با ذکر اینکه نمایشگاه قرآن امسال از حیث محتوایی و نیز حضور بازدیدکنندگان پرشور است، ادامه داد: بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده، صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ میزبان مدارس در مقاطع متوسطه اول و دوم و نیز مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها هستیم و عصرها نیز عموم خانواده‌ها می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند.

احمدی تصریح کرد: روزانه ۶۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه در یک برنامه ۹۰ دقیقه‌ای شامل بازدید از نمایشگاه قرآن و نیز شرکت در برنامه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی و تربیتی حضور دارند و این مدت زمان برای کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی کمتر است که روزانه میزبان ۱۶۰ کودک هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در نوبت عصر نمایشگاه نیز برنامه‌های متنوعی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده و به تناسب نقش‌های مختلف خانواده اعم از نقش پدر و مادر و خواهر و برادر، برنامه‌های گوناگونی تعریف شده است.

احمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آثار برپایی نمایشگاه قرآن، توضیح داد: فعالان قرآنی بزرگ‌ترین جمعیت فعالان مردمی چهارمحال‌وبختیاری را تشکیل می‌دهند که شامل مؤسسات و مراکز قرآنی مردم‌نهاد و محافل و جلسات خانگی و خانوادگی می‌شود و اتفاقات بزرگی از سوی این مجموعه‌ها شاهد هستیم اما دست در دست هم نیستند و باید هم‌افزایی آنان افزایش یابد تا هم مجموعه‌های جدید شکل بگیرد و هم فعالان قرآنی ترغیب شوند که نمایشگاه قرآن می‌تواند این هدف را محقق کند.

وی افزود: نمایشگاه درواقع پیشانی و ویترین قرآنی استان است که دستاوردها را در معرض دید مردم و مسئولان قرار می‌دهد؛ تلاش و اصرار ما این بود که مؤسسات قرآنی حتی‌الامکان در این نمایشگاه مشارکت کنند که توفیق نسبی حاصل شد و همه مؤسسات حضور ندارند.

احمدی با تصریح اینکه نمایش توانمندی‌ها و دستاوردها باعث شفاف‌تر شدن فضای قرآنی برای آحاد جامعه می‌شود، بیان کرد: این رویداد باعث می‌شود که هم عده‌ای گمان نکنند که شرایط بسیار خوبی در این حوزه داریم و هم عده‌ای دیگر فکر نکنند که اتفاق خاصی در حوزه قرآن رقم نمی‌خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دعوت از عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه قرآن، توضیح داد: نمایشگاه و برنامه‌های جنبی آن فرصت خوبی است که آحاد جامعه و خانواده‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند و بیشترین استفاده را داشته باشند.

احمدی در پایان گفت: امکان افزودن غرفه و برخی برنامه‌های جدید برای نمایشگاه قرآن استان دور از احتمال نیست و موضوعات فضای مجازی و انتشارات دو مقوله‌ای هستند که احتمالاً در ادامه نمایشگاه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha