پیشنهاد تشکیل اتاق مدیریت نیروهای داوطلب مبارزه با کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3883729
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
حجت‌الاسلام احمدی مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل اتاق مدیریت نیروهای داوطلب مبارزه با کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد گفت: پیشنهاد می‌شود متولیان بهداشت و درمان استان یک اتاق مدیریت متمرکز را به ساماندهی نیروهای داوطلب مبارزه با کرونا اختصاص دهند تا ساماندهی و تقسیم کار نیروها به روشی منسجم و مدیریت‌شده با وحدت عمومی، پیش برود.

پیشنهاد تشکیل اتاق مدیریت نیروهای داوطلب مبارزه با کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ابوالفضل احمدی، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در تشریح نقش روحانیت در شرایط درگیری جامعه با بیماری همه‌گیر، اظهار کرد: روحانیت می‌تواند با تبیین آموزه‌ها و راهکارهای دینی، مردم را به ارتباط‌گیری بیش از پیش با خداوند متعال دعوت کنند، همچنان که رهبر معظم انقلاب که در رأس روحانیت قرار دارند، توصیه‌های لازم را داشته و دارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی دعوت مردم به انس بیشتر با قرآن و اهل‌بیت(ع) و مطالعه سرگذشت این بزرگواران به ایجاد آرامش و اطمینان قلبی کمک می‌کند تا در کنار توجه به رعایت مسائل بهداشتی، راحت‌تر بتوانیم این برهه دشوار را پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام احمدی تولید محتوا در فضای مجازی و حقیقی را یکی دیگر از کارهایی دانست که روحانیت می‌تواند پیش بگیرد و افزود: حضور در میان مردم و طرح نکات برای آنان و یا فعالیت فرهنگی در فضای مجازی می‌تواند سبب آرامش‌بخشی به جامعه شود.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد گفت: روحانیت می‌تواند در کارهایی مانند ضد عفونی معابر و مراکز عمومی به یاری متولیان امر بشتابد همچنان که در استان نیز شاهد این حرکت هستیم.

حجت‌الاسلام احمدی مشارکت در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده را زمینه دیگر فعالیت روحانیت دانست و تصریح کرد: در همین راستا، حوزه علمیه ولایت با همکاری برخی تشکل‌های دانشجویی و رسانه‌ها در حال راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک است تا بتواند این کالا را به صورت رایگان یا با قیمت حداقلی در اختیار مردم قرار بدهد.

وی تأکید کرد: نبود برخی اقلام بهداشتی ضروری بر اضطراب جامعه دامن می‌زند لذا هر فرد می‌تواند در حد توان خودش، با تهیه این اقلام و در اختیار مردم قرار دادن آن‌ها به آرامش روانی کمک کند.

حجت‌الاسلام احمدی با تقدیر و تشکر از تلاش‌های جهادی مجموعه بهداشت و درمان استان، بیان کرد: اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، طلاب، قرآنیان، بسیج و ... آمادگی خود را برای همکاری و همدلی با این مجموعه در مهار و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری در استان اعلام کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه ولایت افزود: در چنین شرایطی یک متولی می‌تواند با کار کارشناسی، مدیریت این نیروهای داوطلب را در اختیار بگیرد و با تقسیم‌بندی کارها، فرایند مدیریت بیماری در استان را با همدلی و همراهی عمومی، کنترل کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه بیان کرد: پیشنهاد می‌شود متولیان بهداشت و درمان استان یک اتاق مدیریت متمرکز را به ساماندهی نیروهای داوطلب مبارزه با کرونا اختصاص دهند تا ساماندهی و تقسیم کار نیروها به روشی منسجم و مدیریت‌شده با وحدت عمدمی، پیش برود.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد گفت: این اتاق می‌تواند با سپردن بخش‌های مختلف شهر اعم از ایستگاه‌های اتوبوس، مبادی ورودی و خروجی شهر، اماکن مذهبی و مساجد، معابر عمومی و ... به گروه‌های مختلف، فرایند مهار بیماری را به صورت حساب شده و با پرهیز از موازی‌کاری، مدیریت کند تا با آسیب کمتر و آرامش بهتر این برهه را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha