حضور باشکوه در 22 بهمن و نوید حماسه سیاسی بزرگ‌تر در 11 اسفند + صوت
کد خبر: 4199334
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کنعانی‌مقدم بیان کرد:

حضور باشکوه در 22 بهمن و نوید حماسه سیاسی بزرگ‌تر در 11 اسفند + صوت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یأس دشمن از اینکه ملت از انقلاب جداشدنی نیستند، گفت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نویددهنده حماسه سیاسی بزرگ‌تری در 11 اسفند و انتخابات پیش‌رو است.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حضور باشکوه مردم در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تبلیغات رسانه‌های معاند، گفت: ملت ایران در این جشن ملی و یوم الله 22 بهمن به حقیقت نشان دادند تحریم‌ها، تهدیدها، توپخانه‌ جنگ‌ روانی دشمن و اینگونه عملیات‌های جنگ روانی برای آنها بی‌اثر است. 

وی با بیان اینکه مدت‌ها است دشمن با تبلیغات سوء قصد القای این موضوع را دارد که مردم از انقلاب اسلامی، روی برگردانده و حافظ انقلابشان نیستند، تصریح کرد: مردم ایران با حضور حداکثری خود و مشارکت نسل‌های اول، دوم و سوم در کنار دهه‌های هشتادی و نودی نشان دادند، همچنان مانند روز اول پای انقلاب خود هستند و خواهند بود و از آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب دفاع خواهند کرد. در حقیقت مردم به خوبی میان مشکلات و بی‌تدبیری‌ها با اصل و اساس انقلاب تفکیک قائل می‌شوند و مشکلات را به پای انقلاب نمی‌گذارند.


بیشتر بخوانید: 


این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مشاهدات خود از حضور نسل‌های مختلف در کنار یکدیگر برای جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اضافه کرد: مردم عملا نشان دادند که حافظ و پاسدار انقلاب و ارزش‌های آن هستند و تا پای جان برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

هم‌صدایی ملت و یأس دشمن

وی با تأکید بر اینکه این حضور حماسی و هم‌صدایی و وحدت ملت، دشمنان را مأیوس کرد، بیان کرد: این حضور پرشکوه به مزدوران و دشمنان نظام که به دنبال جدا کردن مردم از نظام بودند، نشان داد مردم از انقلاب جدا‌شدنی نیستند و پیوند ناگسستنی با هم دارند.  

کد

کنعانی مقدم در پاسخ به این سؤال که چه میزان این حضور باشکوه در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  می‌تواند پیش‌درآمد انتخابات پرشور در 11 اسفند باشد، اظهار کرد: با مشاهده حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به این تحلیل رسیده‌ایم که مردم در 11 اسفندماه قطعا حماسه سیاسی بزرگی را رقم خواهند زد.

حضور ویژه جوانان، دهه هشتادی و نودی در راهپیمایی 22 بهمن

دبیرکل حزب سبز تصریح کرد: مردم، برخلاف تمام تبلیغات دشمن، پرشور پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند به ویژه جوانان و رأی اولی‌ها که روز گذشته و در راهپیمایی 22 بهمن به مانند گوهر گرانبها درخشیدند.

وی ادامه داد: امیدواریم در روز انتخابات رأی اولی‌ها با همین حضور، صحنه سیاسی پررنگ و پرقدرت را در مقابل جهانیان به نمایش بگذارند. تصور دشمن این است که می‌تواند با ایجاد ناامیدی و یأس در میان مردم به اهداف خود دست پیدا کند که حضور با شکوه ملت در راهپیمایی 22 بهمن و به تبع آن مشارکت حداکثری در انتخابات 11 اسفند به امید خدا، همه این تصورات را باطل خواهد کرد. 

زمینه مشارکت حداکثری طی فرایند فراهم می‌شود

کنعانی مقدم در پایان درباره نقش خواص در تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: مشارکت، یک فرایند است و با یک یا دو اقدام کوتاه‌مدت، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. اما نکته‌ای که در خصوص حضور مردم در انتخابات آینده مطرح است، این است که مردم نسبت به اقدامات دولت و مسئولان هم اعتمادشان زیادتر شود و هم امیدشان به آینده بهتر، بیشتر شود.

وی در پایان تأکید کرد: مردم باید بدانند و آگاه باشند که رأی آنها برای تشکیل یک مجلس کارآمد و در تراز انقلاب بسیار اثرگذار است و این وظیفه نخبگان و خواص است که مردم را برای رسیدن به این تحلیل و ارزیابی از طریق جهاد تبیین اقناع کنند. اگر مردم بدانند که این مجلس در حل مشکلات و برطرف کردن موانع مؤثر است، قطعا زمینه تحقق مشارکت حداکثری فراهم می‌شود.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha