دوقطبی‌سازی کاذب بر شور انتخاباتی تاثیر می‌گذارد
کد خبر: 4186880
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
امام جمعه چهاربرج:

دوقطبی‌سازی کاذب بر شور انتخاباتی تاثیر می‌گذارد

امام‌‌جمعه چهاربرج گفت: دوقطبی‌سازی کاذب به طور قطع بر شور انتخاباتی تاثیر خواهد گذاشت، پس باید هوشمنداندانه گام برداشت.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرجحجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: هرگونه فعالیتی که در فضای سیاسی جامعه تاثیرگذار است باید به دقت و هوشمندانه اعمال شود، چراکه به عنوان مثال دوقطبی‌سازی کاذب می‌تواند بر شور انتخاباتی تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید دوقطبی‌سازی اگر به صورت درست و مبتنی بر واقعیت‌های موجود جامعه باشد، می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی مربوط به مجلس شورای اسلامی را به معنای واقعی کلمه جذاب کرده و فضا را به سمت مشارکت حداکثری هدایت کند، گفت: در پیش گرفتن این رویه چنانچه آگاهانه و براساس مقتضیات جامعه باشد می‌تواند بیشتری از مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد، پس نباید همیشه به دوقطبی‌سازی نگاه منفی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید دوقطبی حقیقی و غیرحقیقی وجود دارد، که هریک می‌تواند آثار و پیامدهای خود را در زمان انتخابات به دنبال داشته باشند، گفت: در اندیشه‌های امامین انقلاب، می‌توان به دوقطبی حق و باطل، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی، استضعاف و استکبار، اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی، پابرهنه‌ها و مُرفهین بی‌درد، خیر و شر، ایمان و رذالت اشاره کرد.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: جریان‌های غیرانقلابی در کشور از طریق دوقطبی‌سازی کاذب بر اذهان عمومی فشار وارد می‌کنند و تلاش دارند که مردم را به سمت منافع حزبی و گروهی خود هدایت کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به دوقطبی‌سازی گرانی یا استکبارستیزی، تنگی معیشت یا تقویت توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه، صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ اشاره کرد که همه این موارد دو قطبی‌های کاذبی هستند که ذهن مردم را مغشوش می‌کند.

امام جمعه چهاربرج ضمن ابراز تاسف از اینکه جریان‌های غیرانقلابی درصدد هستند اقشار مختلف مردم را به همراهی آنان در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا مجبور کنند، گفت: بنابراین باید بسیار هوشیار بود.

حجت‌الاسلام جلالی به چهار راهبرد انتخاباتی مبنی بر «مشارکت»، «سلامت»، «امنیت» و «رقابت» اشاره کرد و بیان داشت: چنانچه دوقطبی‌های کاذب جریان پیدا کند و به آحاد مردم آگاهی داده نشود، این چهار راهبرد تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی بر لزوم بررسی پیامدها و تبعات فعالیت‌های سیاسی در این برهه حساس تاکید کرد و بیان داشت: باید به گونه‌ای گام برداریم که متضمن منافع ملی و مصالح عمومی باشد و کشورمان را مقتدرتر از سابق کند، که اهتمام برای این موضوع در گروی بصیرت و هوشمندی است.

انتهای پیام
captcha