انتخابات؛ فصل حماسه‌سازی ملی برای تعیین سرنوشت + صوت
کد خبر: 4194852
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
آیت‌الله کعبی تأکید کرد:

انتخابات؛ فصل حماسه‌سازی ملی برای تعیین سرنوشت + صوت

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات، فصل حماسه‌سازی ملی است، گفت: فصل انتخابات، فصل آقایی مردم و فصل عزم و اراده ملت در تحقق سرنوشت ملی است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات 11 اسفند به عنوان حق و تکلیف شرعی گفت: انتخابات متعلق به خود مردم است. مردم از طریق مشارکت قوی در انتخابات، سرنوشت کشور و مسیر پیشرفت و راه حل مشکلات‌ را هموار می‌کنند.

وی بر نگاه عمومی و ملی به انتخابات تأکید کرد و ادامه داد: این نگاه همان نگاه جمهوریت و غلبه منافع ملی بر منافع شخصی است. هر فردی که برای منافع ملت ایران، اهمیت قائل است برای مشارکت در انتخابات و حضور بر پای صندوق‌های رأی، تلاش می‌کند و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست.  

 شرکت در انتخابات؛ فصل حماسه‌سازی ملی

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تأکید کرد: شرکت در انتخابات، فصل حماسه‌سازی ملی است و فصل انتخابات، فصل آقایی مردم و فصل عزم و اراده ملت در تحقق سرنوشت ملی است.

وی اضافه کرد: افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا نسبت به این حضور بی‌رغبتی نشان می‌دهند و برای این حضور سستی می‌کنند، نسبت به تحقق منافع ملی و توجه به امر عمومی مشارکت سیاسی بی‌تفاوتی نشان می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: معمولا ملت‌هایی که نسبت به انتخابات بی‌تفاوت هستند و یا برای حضور در آن سستی می‌کنند، ایفای نقش عمومی خود را به گروه، دسته و جریان‌هایی که برخلاف مسیر ملت حرکت می‌کنند، می‌سپارند و در نهایت این به ضرر خودشان تمام می شود. 

مشخص شدن مسیر حرکت کارگزاران توسط صندوق‌های رأی

وی با تأکید بر اینکه در برخی از کشورها چون جمهوری اسلامی ایران، انتخابات یک حق شهروندی و امر عمومی است، استیفا و بهره‌مندی از این حق شهروندی و عمومی را الزامی خواند و افزود: در واقع تجربه این 45 سال نشان داده است که صندوق‌های رأی، مسیر قوه مقننه، قوه مجریه و مسیر حرکت عمومی کارگزاران منتخب مردم را مشخص می‌کند.

کد

آیت‌الله کعبی در پایان تصریح کرد: لذا تأکید همه دلسوزان بر این است افرادی که غیرت ملی دارند و منافع ملی و سرنوشت کشور برای آنها حائز اهمیت است در خانه‌ها ننشیندند و یک حماسه ملی را با حضور قوی خود در انتخابات خلق کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha