حضور حداکثری مردم در انتخابات؛ راهبرد مأیوس‌سازی دشمن
کد خبر: 4194135
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
حجت‌الاسلام نصیرایی بیان کرد:

حضور حداکثری مردم در انتخابات؛ راهبرد مأیوس‌سازی دشمن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش مهم حضور و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور، گفت: این معنی واقعی مردم‌سالاری دینی و راهبرد اصلی مأیوس‌سازی دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش مجریان و ناظران انتخابات بر مشارکت حداکثری و رقابت سیاسی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: مشارکت، حضور و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور تأثیرگذار است و این همان معنای حقیقی مردم‌سالاری دینی است که بارها و بارها در فرمایشات معظم له بیان شده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم زمینه‌ای برای پیشرفت انقلاب و کشور خواهد بود، افزود: بنابراین باید از تمامی ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی، گروه‌ها، احزاب، نهادها و دستگاه‌ها به نحو احسن برای تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: 


اقدامات دشمن برای ناامید کردن جامعه نسبت به آینده

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین راهبردهای مأیوس‌سازی دشمن، همین حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق‌های رأی است، گفت: دشمن از تمام توان خود برای ناامید کردن جامعه نسبت به آینده و انحراف افکار عمومی ملت استفاده می‌کند و این با رصد ساده اخبار و پایش آنها کاملا قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه مردم در نگاه دینی نمی‌توانند نسبت به آینده کشور و سرنوشت جامعه بی‌تفاوت باشند، گفت: البته قطعا عملکرد مناسب و مطلوب مسئولان و ارتقای رضایتمندی مردم نیز در این امر بی‌تأثیر نیست و اداره مطلوب کشور، شفاف‌سازی، ارتقای روحیه انتقادپذیری و حفظ ارتباط با مردم از جمله عوامل و مؤلفه‌های افزایش‌دهنده سطح مشارکت در انتخابات است.

ظرفیت احزاب سیاسی برای ایجاد شور انتخاباتی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم نباید فرصت حضور در انتخابات را برای ایجاد تحول در کشور از دست بدهند، تصریح کرد: مردم باید آگاهانه به دنبال شناسایی افراد خبره و شایسته برای حضور در مجلس شورای اسلامی بروند و تحت تأثیر تبلیغات دشمنان، منفعلانه عمل نکرده و دچار بی‌تفاوتی سیاسی نشوند. مجلس صدای ملت است و نمایندگان به نوعی عین مردم و بازتاب مطالبات و خواسته‌های آنها هستند.

وی درباره نقش فعالان و  احزاب سیاسی حامی و رقیب دولت در ایجاد امیدآفرینی در سطح جامعه، ادامه داد: احزاب و فعالان سیاسی، ظرفیت خوبی برای ایجاد شور انتخاباتی میان مردم و ایجاد فضای رقابتی دارند و می‌توانند با امیدآفرینی و تبیین منافع و دستاوردهای حضور در انتخابات و آفات عدم مشارکت سیاسی، نقش مثبتی در افزایش تمایل مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام نصیرایی درباره نقش مشارکت حداکثری بر تشکیل مجلس قوی و کارآمد گفت: مردم اگر با مطالعه رهنمودهای امامین انقلاب و اهتمام به انتخاب نامزدهای اصلح، مسئولیت‌پذیر، متعهد، دارای بصیرت دینی و اخلاق‌مدار، اهتمام بورزند زمینه تشکیل مجلس قوی و در تراز انقلاب اسلامی را با پشتوانه حداکثری رأی خود فراهم می‌کنند. البته در این میان فضای سالم و اخلاقی رقابت سیاسی نیز نقش به‌سزایی در تشکیل مجلس کارآمد و قوی با حضور تخصص‌های مختلف دارد. نامزدهای انتخابات نیز نباید برای کسب رأی در حوزه‌های انتخاباتی به هر وسیله و بی‌اخلاقی‌ یا به عبارت بهتر بداخلاقی‌، دست بزنند. زیرا این بداخلاقی‌های سیاسی خود اعتمادسوز است و امید مردم را از بین می‌برد.   

مشارکت حداکثری به مثابه حق و تکلیف

نصیرایی با بیان اینکه همه آحاد ملت از ثمرات مطلوب یک مجلس قوی و در تراز انقلاب اسلامی بهره خواهند برد، گفت: بنابراین مردم باید سعی کنند تا با هر رویکرد و سلیقه سیاسی و با وجود مشکلات اقتصادی در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان درباره اینکه بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت در انتخابات صرفاً یک امر سیاسی نیست بلکه هم تکلیف و هم یک حق شرعی، اخلاقی و ملی است، گفت: حضور در انتخابات به مثابه تکلیف شرعی نشانه اهمیت حضور شهروندان در عرصه فعالیت سیاسی در جهت تقویت نظام دینی است که موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان می‌شود. لذا عموم جامعه برای حفظ مصالح کشور برای مشارکت حداکثری تلاش کنند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha