خون شهید سلیمانی به پیکر جهان اسلام تزریق شد
کد خبر: 3870169
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

خون شهید سلیمانی به پیکر جهان اسلام تزریق شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه با شهادت سردار سلیمانی اتفاقات بسیاری از جمله تغییر معادلات سیاسی در منطقه برخلاف تصورات آمریکا رخ می‌دهد، اظهار کرد: قطره قطره خون این شهید به پیکره جهان اسلام وارد می‌شود و امت اسلام را در همه عرصه‌های علمی، نظامی، ابعاد سیاسی جهان اسلام، پیش‌خواهد برد و برکات این عرصه‌ها رابیشتر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، در رابطه با ضرورت اخراج آمریکا از منطقه، بیان کرد: بیش از آنکه ما به دنبال دلیل برای اخراج آمریکا از منطقه بگردیم آمریکا باید برای حضورش در منطقه به دنبال دلیل باشد زیرا از ابتدا حضورش در منطقه حضور مطلوب، مشروع و قابل پسندی نبود و نه تنها اقبالی به این حضور نمی‌شد بلکه این حضور، حضوری تحمیلی بود.

وی ادامه داد: ملتی مانند ایران به برکت مقاومت و فرهنگ یادگار امام(ره) و شهدا در برابر این قدرت جهانی ایستادگی کرده است، اما اینکه کشوری به خود اجازه دهد در دل کشورهای دیگر پایگاه نظامی برای خود ایجاد کند قابل درک نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد افزود: رویه کار آمریکا این است که ویروسی را در کشورهای دیگر متولد کند و سپس با هزینه بالاتری آنتی‌ویروس آن‌را به دولت‌ها ‌بفروشد، به طور مثال داعش را شکل داد و به منطقه ما فرستاد و خود را به عنوان آنتی‌ویروس داعش معرفی کرد یعنی برای نابودی داعش امتیازاتی را از کشورهای منطقه گرفت.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه گفت: در این قضیه ما نباید دنبال دلیل باشیم بلکه متجاوزان برای حضورشان در منطقه باید دلیل بیاورند زیرا دلیل‌های سطحی آن‌ها را از بین برده‌ایم و آمریکا را به عنوان آنتی ویروس داعش نشناخته‌ایم و معتقدیم آمریکا و عربستان از طریق رابطه نامشروع، ولد نامشروع داعش را به وجود آوردند که ملت ایران با مقاومت، همت، شجاعت و تدبیر درست آن‌را از بین بردند.

وی در رابطه با اجرایی‌شدن مصوبات اخیر پارلمان عراق برای خروج آمریکا از منطقه با بیان اینکه این کار یک حرکت عمومی است، ادامه داد: ایران از باب خط کشی‌های جغرافیایی که مورث زشت انگلستان است یک کشور مستقل محسوب می‌شود اما در عین پایبندی به این خط کشی جغرافیایی، یک امت واحد است که انگلستان خبیث این امت واحد را تقسیم‌بندی جغرافیایی کرده و قسمتی از پیکر این امت واحد دچار بیماری شده است.

مثال امت اسلامی مثال یک پیکر است

این حافظ کل قرآن کریم به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند «مثال امت اسلامی مثال یک پیکر است» اشاره کرد و گفت: امروز قلب این پیکر واحد یعنی عتبات دچار آسیب شده است که برای سلامتی مجدد آن همه باید همت کنند اگر همت نکنند، آسیب آن‌را همگان تجربه خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه با شهادت سردار سلیمانی اتفاقات بسیاری از جمله تغییر معادلات سیاسی در منطقه برخلاف تصورات آمریکا رخ می‌دهد، اظهار کرد: شهید مطهری مقاله‌ای در باب شهید دارد که می‌فرماید: «شهید قلب تاریخ است و خون شهید بر زمین ریخته نمی‌شود بلکه خون شهید مستقیماً به رگ‌های اجتماع وارد می‌شود» قطره قطره خون این شهید به پیکره جهان اسلام وارد می‌شود و امت اسلام را در همه عرصه‌های علمی، نظامی، ابعاد سیاسی جهان اسلام، پیش‌خواهد برد و برکات این عرصه‌ها رابیشتر خواهد کرد.

خون ملت‌ها با این شهادت به جوش آمده است

وی با بیان اینکه با شهادت سردار سلیمانی چندین واحد خون سالم به پیکر اسلام تزریق شد تصریح کرد: خون شهید وارد رگ‌های اجتماع می‌شود و انسانیت را به حرکت در می‌آورد یعنی فراتر از اسلام و تشیع می‌رود، خون انسان‌ها با این شهادت به جوش آمده است، بسیاری از مردم تحلیل علمی برای حرکتشان ندارند امام خون سردار سبب خروش آن‌ها شده است.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه در پاسخ به این سوال که شهادت سردار سلیمانی تا چه اندازه موجب همبستگی پیش از پیش اقشار مختلف مردم علیه آمریکا شده است؟ بیان کرد: اینگونه که امت اسلامی ایران پیکر شهدا را در آغوش گرفتند امت جهان اسلام نیز این هم‌آغوشی را تجربه می‌کند و همین سبب می‌شود که ملت ما پیکر شهید ابوالمهدی و ملت عراق پیکر شهدای ما را در آغوش گرفتند که این هم‌آغوشی اتفاق کاملاً طبیعی است که بعد از شهادت سردار رخ داد و امت اسلام گرد یک محور جمع شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد افزود: اولین گام برای هر حرکتی ایجاد عزم و اراده است، در گفت‌وگوهایی که امروزه بین مردم می‌شنویم موضوع مطالبه‌گری خون شهید شنیده می‌شود، نسل ما در زمان دفاع مقدس نوزاد بود و شهادت بزرگان انقلاب را درک نکرد و زمانی که بغض رزمندگان را در از دست‌دادن رفیقانشان را می‌بینند درک درستی از این بغض نداشتند اما امروز ما نیز با شهادت شهید سلیمانی این حال را درک کردیم و همه انتقام این خون را مطالبه‌گری می‌کنند.

رهبری سنت‌های الهی را می‌شناسد

وی ادامه داد: رهبر انقلاب یکی از بزرگ‌ترین سردارهایش را از دست داده است اما همچنان استوار ایستاده است و همان روز جانشین ایشان را تعیین کرد این رفتار باصلابت نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری سنت‌های الهی را می‌شناسد و آن‌ها را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه تصریح کرد: به برکت خون شهید مردم با هم مهربان شدند و از سراسر کشور در مراسم ایشان شرکت کرد و نمونه کوچکی از ظهور ایجاد شد، شهید قاسم سلیمانی بسیاری از افرادی که در مراسم بزرگ‌داشت‌اش شرکت کردند را به اسم و رسم نمی‌شناخت حتی بسیاری از مردم شرکت‌کننده سردار را از نزدیک ندیده بودند و حتی افرادی بدون داشتن سنخیت ظاهری با خانواده شهید، ناخودآگاه در این مراسم شرکت کردند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان شهرکرد با بیان اینکه سردار در بهترین زمان، مکان و بهترین موقعیت ممکن به شهادت رسید، اظهار کرد: این بهترین‌ها دست به دست هم داده‌اند و در جهان اسلام ادامه‌دار خواهند بود تا به مهم‌ترین اتفاقات کشور یعنی انتخابات برسد و سفارش مقام معظم رهبری یعنی تشکیل دولت و مجلس انقلابی را عملی کند.

وی افزود: سردار سلیمانی با روحیات ۱۳ سالگی اما در سن پختگی و جا افتادگی به شهادت رسید ایشان شاید بارها در پاسخ به این سؤال که شهادت را چگونه می‌بینید در خلوت، در مجالس و در مراحل مختلف زندگی جمله «احلا من‌العسل» را به خود پاسخ داده است آنقدر این پاسخ را تکرار کرده تا بالاخره طعم شیرینی عسل را چشید.

این حافظ کل قرآن به مخاطبان این مصاحبه قرائت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه را پیشنهاد کرد و گفت: این دعا شرحی بر پیام کوتاه مقام معظم رهبری است که برای درک مقام معظم رهبری و فهمیدن معنای انتقام سخت کمک بزرگی به ما خواهد کرد، در این دعا بر چگونگی انتقام سخت، چگونگی تربیت یافتن در مکتب اهل بیت(ع) و چگونگی ادامه دادن راه ائمه(ع) تأکید می‌شود.

وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند می‌خواهد تا همه کسانی که در نبود شهدا خانواده‌هایشان را یاری می‌کنند، حتی کسی که رزمندگان را دعا می‌کنند، در پاداش گرفتن هم‌سطح شهدا قرار می‌گیرند یعنی حتی پیرزنی که توان شعار دادن نیز ندارد در کنج خانه به حال شهید غبطه بخورد و دعایی بدرقه شهدای حرم کند شاید به ظاهر لباس رزم نپوشیده اما اجر شهدا شامل حال او نیز می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha