شهادت سردار سلیمانی بصیرت ملت ایران و عراق را افزایش داد
کد خبر: 3868612
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

شهادت سردار سلیمانی بصیرت ملت ایران و عراق را افزایش داد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: آگاهی و بصیرت مردم ایران و بلکه عراق به لطف این حادثه ارتقا می‌یابد چرا که در چند سال اخیر سرنوشت دو ملت به هم گره خورده است.

شهادت سردار سلیمانی بصیرت ملت ایران و عراق را افزایش داد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد امروز ۱۳ دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نظیر این جان‌فشانی‌‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی فراوان است که شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش در هفتم تیرماه سال ۶۰ از آن جمله است، شهادت این شهید مظلوم ایران و انقلاب را بیمه کرد و فضای کشور را به معنویت در مسیری مبارک قرار داد.

وی ادامه داد: این شهادت‌ها نه تنها آسیب‌زا نبودند بلکه کشور را از خطرات ایمن ساختند و آگاهی و بصیرت را در ملت افزایش دادند، چرا که به برکت این شهادت‌ها، منافقان به مردم معرفی و چهره نفاق برای آنان هویدا شد.

حجت‌الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه شهادت سردار شهید سلیمانی حادثه‌ای غم‌انگیز و فقدانی بزرگ است، ادامه داد: لکن آگاهی و بصیرت مردم ایران و بلکه عراق به لطف این حادثه ارتقا می‌یابد چرا که در چند سال اخیر سرنوشت دو ملت به هم گره خورده است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ارادت مردم عراق به این سردار شهید، گفت: آنان این شهید را به عنوان «زره محکم عراق» می‌شناختند، اگرچه هستند کوردلان و حسودانی که قدر و منزلت این عبد صالح ‌ را ندانستند اما خیرخواهان عراق قدردان او بودند و هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه مردم ایران نیز به برکت این شهادت آگاه‌تر شدند، افزود: دولت آمریکا چگونه دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند حال آنکه قرارداد دو کشور را نادیده می‌گیرد و از آن سر عالم خود را به خاک عراق می‌رساند و برای تأمین منافعش دست به هر جنایتی می‌زند و دو ملت را داغدرار می‌کند.

وی تأکید کرد: قطعاً این رفتار دولتمردان آمریکا در داخل کشور خودشان مخالفان فراوانی دارد و ملت آمریکا موافق این رفتار نیست، آنان چگونه راضی می‌شوند نان و منافعشان را با زور و قلدری در خاک دیگر کشورها جستجو کنند و صداهای اعتراض را اینگونه خاموش کنند.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با اشاره به جنبه حقوقی رفتارهای آمریکا، تأکید کرد: باید پرسید تکلیف تمامیت ارضی عراق چیست، مجامع جهانی در قبال این رفتارها چگونه اظهار نظر می‌کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: شهادت ابولمهدی المهندس نشان داد که خون ایران و عراق یکی شده است و این امر مطالبه امام راحل(ره) نیز بود که همواره خواستار اتحاد ملل مسلمان در برابر دشمن بودند و اینکه ملت‌ها دشمن را بشناسند و فریب ظاهر شیرین او را نخورند.

وی خطاب به ملت ایران، بیان کرد: ملت، ارتش، سپاه و همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند آگاه و آماده بودند که این آمادگی باید افزایش و راه آن شهید بزرگوار ادامه یابد و اهداف او دنبال شود.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: سردار شهید سلیمانی تنظیم‌کننده مقاومت بود و رزمندگانی از ملل مختلف داشت که توانستند غده سرطانی داعش را از میان بردارند و نابود کنند، لذا این مقاومت و بیداری باید ادامه یابد و روز به روز افزایش یابد همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام امروزشان بر این مهم تأکید کردند که کسانی که این رفتار را مرتکب شدند آماج انتقام ملت ایران و عراق قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: دشمنان ممکن است شایعاتی در فضای مجازی ایجاد کنند که همه پوچ و بی‌اساس است و تأکید می‌شود که اذهان عمومی نسبت به این موضوع دقت داشته باشند و شایعات را باور نکنند.

حجت‌الاسلام فاطمی در پایان گفت: لازم است همه ما راه مقدس این شهید را نصب‌العین قرار دهیم و برای دفاع از اسلام و ادامه راه مقدس شهدای انقلاب و مقاومت در برابر استکبار و توطئه‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب این راه را ادامه دهیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha