عذرخواهی وزیر خارجه دانمارک بابت قرآن‌سوزی
کد خبر: 4162529
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

عذرخواهی وزیر خارجه دانمارک بابت قرآن‌سوزی

وزیر امور خارجه دانمارک از همتای الجزایری خود بابت هتک حرمت قرآن کریم در کشورش عذرخواهی کرده و متعهد شد که کشورش اجازه تکرار این کار را نخواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک، از احمد عطاف، همتای الجزایری خود، به خاطر حوادث اخیر سوزاندن قرآن عذرخواهی کرد و متعهد شد که کشورش از طریق وضع قانون جدیدی که در حال آماده شدن است، به این اقدامات پایان دهد.

وزارت امور خارجه الجزایر اعلام کرد که عطاف از سوی همتای دانمارکی خود تماسی تلفنی دریافت کرده است که در آن لارک راسموسن «تأسف و عذرخواهی» خود را به خاطر هتک حرمت قرآن کریم در برابر سفارت چند کشور اسلامی، از جمله الجزایر، در کپنهاک عذرخواهی کرده است.

راسموسن این اقدامات را غیر قابل قبول توصیف و تأکید کرد که این اقدامات کاملاً در تضاد با سنت‌های تسامح و مدارایی است که در جامعه دانمارک به خوبی جا افتاده است.

وزیر خارجه دانمارک همچنین به همتای الجزایری خود اطلاع داد که دولت کشورش در حال انجام آخرین اقدامات بر روی متن قانونی با هدف پایان دادن به این اقدامات شنیع است.

عذرخواهی دانمارک چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد، طی تماسی با احمد عطاف، تأسف عمیق کشورش و رد قاطعانه حوادث هتک حرمت به قرآن کریم را ابراز و این اقدامات را نفرت‌انگیز توصیف کرد.

وزارت خارجه الجزایر هم به نمایندگان دو کشور اطلاع داده است که چنین رفتاری با سبعیت و ماهیت شنیع آن هیچ ربطی به آزادی بیان ندارد و ادعاهایی که در این زمینه مطرح می‌شود دروغ و باطل است. بنابراین شایسته نیست که از آزادی بیان به عنوان بهانه‌ای برای حمایت از کسانی استفاده شود که عاملان چنین جنایات شنیعی هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha