لیبی هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد
کد خبر: 4163400
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

لیبی هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد

وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در برابر سفارت این کشور در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

به گزراش ایکنا به نقل از صدی البلد، وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در برابر سفارت این کشور در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را به شدت محکوم کرد.  

وزارت امور خارجه لیبی مقامات دانمارکی را به دلیل  تداوم نادیده گرفتن جنایات نفرت‌انگیز و تحریک‌آمیز افراط‌گرایان تروریست در توهین به اسلام و مسلمانان جهان مسئول اصلی آسیب به روابط میان دو کشور توصیف کرد.  

این وزارتخانه تأکید کرد: دولت لیبی نمی‌تواند ادعاهایی مبنی بر این را بپذیرد که این اقدام ناجوانمردانه جنبه‌ای از آزادی بیان و ابراز عقیده است. ما نسبت به اجازه تکرار این فعالیت‌های خصمانه و تحریک‌آمیز و توهین به احساسات و مقدسات مسلمانان مقابل سفارت لیبی در کپنهاگ هشدار می‌دهیم و تکرار این حادثه ما را وادار خواهد ساخت تا درباره تداوم روابط سیاسی و همکاری میان دو کشور تجدیدنظر کنیم.  

سوئد و دانمارک در چند هفته اخیر بارها شاهد هتک حرمت قرآن کریم از سوی چهره‌های افراطی و اسلام‌ستیز بوده‌اند، مقامات این دو کشور ادعا می‌کنند از این اقدامات حمایت نمی‌کنند اما به دلیل قوانین حمایت از آزادی بیان نمی‌توانند مانع این اقدامات شوند.

انتهای پیام
captcha