برنامه مالزی برای توزیع جهانی یک میلیون نسخه قرآن
کد خبر: 4161013
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

برنامه مالزی برای توزیع جهانی یک میلیون نسخه قرآن

نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد این کشور قصد دارد برای از بین بردن برداشت‌های نادرست درباره اسلام، یک میلیون نسخه قرآن در کشورهای جهان توزیع کند.

به گزارش ایکنا به نقل از استار، انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد در گفت‌وگوی مجازی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طرفین بر لزوم تقویت روابط دو جانبه تأکید کرده‌اند. 

انور با انتشار پستی در فیس‌بوک اعلام کرد که او در این گفت‌وگو همچنین درباره تلاش‌های مالزی برای مبارزه با اسلام‌هراسی با اردوغان تبادل نظر کرده است. وی این گونه اقدامات را که توسط غرب به بهانه آزادی بیان توجیه شده، به شدت محکوم کرد.
 
انور ابراهیم گفت: به همین دلیل است که مالزی قصد دارد یک میلیون نسخه از قرآن از جمله 15000 نسخه با ترجمه سوئدی را در کشورهای مختلف جهان توزیع کند. وی این امر را یکی از اقدامات برای مقابله با برداشت نادرست غرب در درک از اسلام دانست.  

ماه گذشته رئیس هیئت کل چاپ و نشر قرآن و سنت نبوی کویت اعلام کرد این سازمان در راستای عمل به وظیفه محول‌شده از سوی شورای وزیران کویت و اظهارات رئیس این شورا به چاپ ۱۰۰ هزار نسخه قرآن و ترجمه آن به زبان سوئدی با همکاری وزارت خارجه کویت اقدام کرده است.

وی افزود: قرار است این قرآن‌ها در سوئد توزیع شود و هدف از آن تأکید بر فرهنگ تسامح در دین اسلام، نشر ارزش‌ها و اصول اسلامی، همزیستی مثبت میان همه بشر در فضایی آکنده از محبت، تسامح و صلح و از بین‌بردن نفرت‌پراکنی، افراط‌گرایی و تعصب دینی است.
هتک حرمت قرآن کریم در دو کشور سوئد و دانمارک در دو ماه اخیر، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است. این اقدام موهم همچنین با محکومیت نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد روبه‌رو شده است.

انتهای پیام
captcha