بحران هتک حرمت قرآن به فرصتی برای گفت‌وگو تبدیل شود
کد خبر: 4162805
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
انجمن بین‌المللی جهان اسلام:

بحران هتک حرمت قرآن به فرصتی برای گفت‌وگو تبدیل شود

دبیرکل انجمن بین‌المللی جهان اسلام در مطلبی تصریح کرد که بحران هتک حرمت و قرآن‌سوزی باید به فرصتی برای ارتباط و گفت‌وگو تبدیل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الکمبوس، محمد العیسی، دبیرکل انجمن بین‌المللی جهان اسلام در مطلبی که برای روزنامه «داگنس نیهتر» نوشت، از سوئد و همچنین مسلمانان در سوئد و جهان خواست تا بحران قرآن‌سوزی را به فرصتی برای گفت‌وگو و ایجاد پل بین مردم سوئد تبدیل کرده و راه را به روی کسانی ببندند که به دنبال نفرت‌پراکنی هستند و برای این کار دست به قرآن‌سوزی می‌زنند و با این کار تفرقه بین مسلمانان و غیرمسلمانان سوئد را دنبال می‌کنند.

وی در بخش دیگری از مطلب خود نوشته است: هدف نفرت‌پراکنان از اقداماتی که انجام می‌دهند، جلوگیری از گفت‌وگو بین سوئد و جهان اسلام است و در عین حال تلاش می‌کنند تا حد ممکن اختلافات را افزایش دهند. این افراد به دنبال این هستند تا ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند اما عقیده اسلامی ما اجازه چنین چیزی را نمی‌دهد.

محمد العیسی می‌‎افزاید: امروز بهتر از هر زمان دیگری فرصت برای دستیابی به چیزی است که متعصبان مدت‌ها امیدوار بودند مانع از آن شوند، یعنی افزایش آگاهی در میان مردم عادی سوئد در مورد ارزش‌های مثبتی که اسلام، مسلمانان و قرآن نماینده واقعی آن هستند. کسانی که قرآن‌سوزی می‌کنند، به طور ناخواسته در بین مردم عادی سوئد علاقه بیشتری به قرآن نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ اخیر برانگیخته‌اند.

انتهای پیام
captcha