دانمارک: هتک حرمت قرآن ما را در وضعیت خطرناکی قرار داده است
کد خبر: 4161456
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

دانمارک: هتک حرمت قرآن ما را در وضعیت خطرناکی قرار داده است

دولت دانمارک اعلام کرد که هتک حرمت قرآن کریم باعث شده است تا این کشور در شرایط سختی قرارگیرد و به همین دلیل می‌بایست تدابیر سخت‌گیرانه‌تری را برای کنترل مرزهای خود اتخاذ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک روز چهارشنبه گفت: موارد به آتش کشیدن‌ قرآن در مقطع اخیر بر روی تهدیدات کنونی تأثیر گذاشته است. ما در شرایط خطرناکی قرار داریم که نیازمند کنترل بیشتر در مرزها برای مقابله با تهدیدات علیه دانمارک است.

وزارت کشور دانمارک هم در بیانیه‌ای اعلام کرده است: پلیس ملی دانمارک با توصیه سرویس اطلاعاتی به اطلاع وزارت دادگستری رسانده که از نظر آن‌ها تداوم تشدید کنترل موقع بر روی مرز دانمارک ضروری است.

این عملیات‌های کنترلی در مرز سوئد و آلمان که پیش‌تر قرار بود تا ۱۳ اوت ادامه پیدا کند، حال تا ۱۷ اوت ادامه پیدا خواهد کرد.

اخیراً در سوئد و دانمارک، موارد توهین به قرآن توسط راست‌گرایان افراطی در مقابل سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی تکرار شده است که علاوه بر احضار رسمی دیپلمات‌های این دو کشور، واکنش‌های خشمگین مردم در کشورهای عربی و اسلامی را به دنبال داشته است.  

انتهای پیام
captcha