اختصاص منابع بانکی به پروژه‌های جدید ممنوع شد
کد خبر: 1444579
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد:

اختصاص منابع بانکی به پروژه‌های جدید ممنوع شد

گروه اقتصاد: سیف اظهار کرد: در سال ۹۳ نظام بانکی وارد پروژه‌های جدید نمی‌شود و این بدان معنی است که ریال‌‌های نظام بانکی نباید امسال برای پروژه‌‌های جدید هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ولی‌الله سیف در حاشیه بهره برداری از طرح‌های گازرسانی از شهرهای کوهنانی و گراب کوهدشت اظهار کرد: اولویت نظام بانکی با آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی است که به‌دلیل نداشتن سرمایه در گردش ضرر دیده‌اند.
وی افزود: با توجه به مطرح شدن مسائلی پیرامون این بنگاه‌ها قرار شده است که لیستی از این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تهیه شده و در اختیار ما قرار داده شود تا اقدامات بانکی با دادن تسهیلات به آنها انجام شده و سپس خط تولید آنها تقویت شده به حرکت در بیاید.
سیف اظهار کرد: امروز خوشبختانه در سال 93 اقتصاد ما به ثبات نسبی رسیده است و سرمایه گذاران جرئت پیش‌بینی کردن و سرمایه گذاری کردن را پیدا کرده‌اند و به‌راحتی می‌توانند در مورد سرمایه‌های خود تصمیم گیری کنند.
سیف با اشاره به بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری در دیدار با دولت‌مردان عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری بسیار روشنگرانه بود و ما احساس کردیم که ایشان رضایت نسبی از دولت دارند و در گفتار خود به اعضای دولت روحیه داده و اظهار رضایت مطلوبی کرده‌اند.
رئیس بانک مرکزی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند که بانک‌ها باید از بنگاه‌داری بیرون بیایند و حرکت آنها در خدمت تولید و صنعت باشد.
وی گفت: نظام بانکی باید با ذی‌نفعان خود رفتاری عادلانه داشته باشد که این ذی‌نفعان شامل سپرده گذار، سهام‌دار و گیرنده وام هستند همچنین بانک باید رفتاری از خود نشان دهد که به هیچ وجه در حق هیچ‌یک از این گروه‌ها اجحاف نشود و همه از این پدیده بانکی منتفع شوند.
وی تصریح کرد: مسئولان لازم است سعی کنند روی مسائل به تفاهم برسند، زیرا در کشور اگر بخواهیم همه‌ موانع اقتصادی را کنار هم بگذاریم به رکن‌هایی مانند دولت، بخش خصوصی، مرجع قضایی و بانک می‌رسیم.
سیف با بیان این ‌که رشد بانک‌داری در کشور افزایش انگیزه پس‌انداز است، اظهار کرد: بانک‌ها باید وظیفه‌ خود را در این زمینه انجام دهند و با ایجاد انگیزه بین مردم و سرمایه گذاران سبب رشد بانک‌داری کشور شوند.
وی نقش بانک را در خدمت اقتصاد کشور دانست و گفت: بازدهی واحد تولیدی باید به‌اندازه‌ تورم باشد، در غیر این صورت منفی عمل کرده است و باید مشکلات آن ریشه‌یابی شود.

captcha