دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با استناد به قرآن جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد
کد خبر: 4178712
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با استناد به قرآن جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، پس از بازدید از گذرگاه رفح کشتار غیرنظامیان، در نوار غزه را با استناد به آیات قرآن کریم محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی شامگاه روز گذشته، 7 آبان پس از بازدید از گذرگاه رفح در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره گفت:  قرآن کریم تصریح می‌کند که هر کس یک نفر را بکشد، گویی همه مردم را کشته است، چنانچه در قرآن کریم آمده است: «.. مَنْ قَتَلَ نفساً به غیر نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا..» (المائده 32) « هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد» و افزود: قرآن در مورد همه مردم جهان صحبت می‌کند، نه فقط مسلمانان.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ خود در غزه، نه تنها در سطح اخلاقی، بلکه در سطح قانونی نیز مرتکب تخلف می‌شود.

خان خاطرنشان کرد:  اسرائیل ادعا می‌کند دارای ارتش آموزش دیده، سیستم قوی و مستشاران قوی - به زعم خودش - برای اطمینان از عدم تضاد جنگ با قوانین بین‌المللی است. رژیم صهیونیستی با اشاعه ادعاهای دروغین در زمینه سربریدن نوزادان و کشتار غیرنظامیان تلاش می‌کند تا جنایت‌های جنگی خود در نوار غزه را دفاع مشروع جلوه دهد، این در حالی است که ادعاهای مطرح شده بدون مدرک کافی بوده و از سوی بسیاری از کارشناسان بی‌طرف رد شده است، حال آنکه در بیست و سومین روز از حمله این رژیم به نوار غزه، تاکنون بیش از 8 هزار نفر کشته‌ شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha