عراق در کنار ملت فلسطین ایستاده است
کد خبر: 4178860
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
خطیب جمعه بغداد:

عراق در کنار ملت فلسطین ایستاده است

خطیب جمعه بغداد ضمن هشدار درباره اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تأثیر آن بر کل منطقه، تأکید کرد که عراق در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مجاهد سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به اوضاع خطرناک منطقه، گفت: منطقه اکنون بر بشکه باروت قرار گرفته و نمی‌دانیم که چه زمانی انفجار بزرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: دو جنگ جهانی پیشین به واسطه اتفاقاتی کوچک شعله‌ور شدند و اکنون همه مقدمات لازم برای شکل‌گیری یک جنگ جهان‌گیر محقق شده است اما این بار جنگ جهانی هسته‌ای رخ خواهد داد.

آیت‌الله موسوی درباره جایگاه عراق در این اوضاع بیان کرد: نظام سیاسی عراق باید خود را برای اوضاع جدید آماده کند زیرا در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ هیچ کس بی طرف نخواهد بود و همه کشورهای ضعیف مورد تهاجم قرار خواهند گرفت به همین دلیل ارتش عراق باید به سلاح‌های پیشرفته مجهز شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده نظامی کشورهای غربی برای حمایت اسرائیل، گفت: در دهه هشتم قرن گذشته نیز نیروهای آمریکایی و فرانسوی به منطقه آمدند اما با یک انفجار بزرگ در ساختمان نیروهای آمریکایی در بیروت مجبور به فرار شدند و اکنون نیز تاریخ تکرار خواهد شد.

امام جمعه بغداد بیان کرد: با انتشار تصاویر شکست صهیونیست‌ها در برابر تعداد اندکی از نیروهای مقاومت افسانه ارتش شکست‌ناپذیر پایان یافت و اکنون اسرائیل و آمریکا فقط به کشتار دسته‌جمعی روی آورده‌اند که به دستور بایدن شروع شده است.

آیت‌الله موسوی با اشاره به تظاهرات گسترده در آمریکا، اروپا و کشورهای مختلف جهان جنایات اسرائیل، اظهار کرد: کشتار کودکان و غیر نظامیان با چراغ سبز آمریکا رخ می‌دهد.

و در پایان خطبه نماز جمعه گفت: ملت شجاع فلسطین پیروز این جنگ است و ما در عراق بدون هیچ شکی در کنار آنان هستیم.

انتهای پیام
captcha