انگلیس شریک جنایات اسرائیل است
کد خبر: 4106753
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
جهاد اسلامی:

انگلیس شریک جنایات اسرائیل است

یک مقام جهاد اسلامی در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در مخالفت با شکایت فلسطین به دیوان کیفری علیه جرایم رژیم اشغالگر تأکید کرد: سوناک کامل کننده زنجیره ظلم اسلاف خود در ظلم به فلسطینیان است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس که اعلام کرده مانع مراجعه فلسطینیان به دادگاه‌های بین‌المللی می‌شود، تأکید کرد که ملت فلسطین از سوناک ظالم التماس عدالت نمی‌کند.

البطش امروز سه‌شنبه، 23 آذر در اظهاراتی گفت: خون شیرین ابوعاقله، خبرنگار ارشد فلسطینی شبکه الجزیره و جنی زکارنه، (نوجوان 15 ساله که دو شب پیش به ضرب گلوله اسرائیل شهید شد) وجدان ریشی سوناک را تکان نداده است. از همین رو او شریک در ریخته شدن خون ملت فلسطین در هر کجاست.

وی افزود: اصرار سوناک بر سنگ‌اندازی در مراجعه فلسطینیان به دادگاه‌های بین‌المللی پیامی به رژیم اشغالگر در تداوم کشتار خبرنگاران و غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی است.

البطش گفت: به نظر می‌رسد خون جنی زکارنه و شیرین ابوعاقله و همه زنان و کودکان قربانی جرایم رژیم اشغالگر و هزاران شهید قربانی محاصره ظالمانه علیه غزه از سال 2007 تاکنون مواضع سوناک را تغییر نداده و بر باقی ماندن دولت و حزب حاکم آن در جبهه رویارویی ملت فلسطین پافشاری دارد.

این مقام جهاد اسلامی تأکید کرد: موضع سوناک حلقه کامل‌کننده جنایت جیمز بالفور، وزیر خارجه اسبق کشورش در سال 1917 بود که فلسطین سرزمین عربی را به صهیونیست‌ها هدیه داد تا کشور خود را در آنجا بنا کنند.

سوناک گفته که انگلیس علیه هر گونه تلاش فلسطین برای کسب نظر مشورتی از دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اشغالگری اسرائیل در سازمان ملل رأی منفی خواهد داد.

سوناک گفته که سال آینده میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند. او مواضع اسلاف خود در پایبندی اصول به حمایت از اسرائیل را ستوده است.

نخست‌وزیر انگلیس گفته که کشورش با هر اقدامی که به تعبیر او به روند سازش و تشکیل دو کشور آسیب می‌زند، مخالفت خواهد کرد.

۱۹۸ تشکل و سازمان حقوق بشری فلسطینی و بین‌المللی هم به‌تازگی از کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی و سیلویا فرناندز دی گورمندی، رئیس مجمع کشورهای عضو این دادگاه خواستند تا درباره جنایت جنگی اسرائیل علیه جامعه مدنی و مردم فلسطین تحقیق کنند.
این سازمان‌ها خواستار تحقیق دیوان کیفری درباره جنایات اسرائیل در جریان حمله نظامی بی‌دلیل خود به نوار غزه در تابستان سال جاری و  لزوم تسریع در انجام یک تحقیق درباره وضعیت جاری در فلسطین و بررسی جنایات این رژیم علیه بشریت، آپارتاید و آزار و شکنجه افراد تأکید شده و صدور بیانیه‌های مؤثر برای متوقف کردن این روند جنایات جنگی خواسته شده است.

این تشکل‌ها و سازمان‌ها تأکید کردند: تمامی جنایات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی، از جمله آزار و اذیت سازمان‌های فلسطینی به عنوان یک اقدام غیرانسانی، نماد آپارتاید علیه بشریت محسوب می‌شود و بر اساس ماده ۹ اساسنامه رم باید توسط دادگاه کیفری بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی  به تازگی گفته که قصد دارد سال ۲۰۲۳ در راستای تحقیقات درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به فلسطین سفر کند.اما به گفته رسانه‌های عبری زبان معلوم نیست که رژیم صهیونیستی درخواست وی را قبول کند یا خیر. رژیم صهیونیستی عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست.

انتهای پیام
captcha