انتقاد رئیس‌جمهور ونزوئلا از سکوت رهبران و رسانه‌های اروپایی در موضوع قرآن‌سوزی
کد خبر: 4160713
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

انتقاد رئیس‌جمهور ونزوئلا از سکوت رهبران و رسانه‌های اروپایی در موضوع قرآن‌سوزی

رئیس‌جمهور ونزوئلا عدم واکنش رهبران و رسانه‌های اروپایی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا عدم واکنش رهبران اروپایی و تعدادی از رسانه‌ها به قرآن‌سوزی در سوئد و دانمارک را محکوم کرد.
 
مادورو در برنامه «با مادورو و بیشتر» (مع مادورو أكثر) که توسط شبکه المیادین پخش شد گفت: از اعماق قلبم، نارضایتی مسلمانان در سراسر جهان را وقتی می‌بینند که قرآن سوزانده می‌شود، احساس می‌کنم. کسانی که چشم خود را بر روی سوزاندن کتب مقدس در اروپا می‌بندند به طور غیرمستقیم به دلیل سکوت در برابر این عمل، مقصر هستند.
 
مادورو همچنین از رسانه‌ها به دلیل پوشش ندادن این موضوع انتقاد و جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان و فعالیت‌های «محافل راست افراطی و نژادپرست» در هتک حرمت نسخه‌های قرآن در اروپا را به شدت محکوم کرد.
 
رئیس جمهور ونزوئلا افزود: من به عنوان یک مسیحی از خودم می‌پرسم، اگر کسی کتاب مقدس ما را در کشور دیگری بسوزاند، چه احساسی خواهیم داشت؟ بسیار ناراحت می‌شویم و اگر کسی این کار را انجام دهد، توهین بزرگی خواهد بود.
 
در ماه‌های اخیر چندین مورد قرآن‌سوزی در دانمارک و سوئد برگزار شده است. اکثر کشورهای مسلمان این اقدامات را محکوم کرده‌اند و برخی نیز سفیران سوئد و دانمارک را برای تحویل یادداشت اعتراضی احضار کرده‌اند.
 
اوایل این هفته، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد، متعهد شد که به روابط با کشورهای مسلمان توجه ویژهای داشته باشد و پلیس دانمارک به دلایل امنیتی، در پی تظاهرات اخیر قرآن‌سوزی به طور موقت کنترل مرزهای این کشور را تشدید کرد.
انتهای پیام
captcha