ابتکار جوان مسلمان برای مقابله با نفرت پراکنی علیه اسلام
کد خبر: 4161116
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

ابتکار جوان مسلمان برای مقابله با نفرت پراکنی علیه اسلام

یک جوان مسلمان لیبیایی‌تبار با پخش شکلات و گفت‌وگو با مردم حقایق درباره دین اسلام و قرآن را برای آنها شرح می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حسام الجمعتی، یک کارآفرین اجتماعی که اصالتی لیبیایی دارد روزهای تعطیل خود را در سوئد می‌گذراند تا جو اطراف مراسم قرآن‌سوزی را آرام کند.
 
 در حالی که مردی از پشت صف افسران پلیس سوئد با چهره برافروخته به سوی زنی که قصد قرآن‌سوزی داشت با فریاد می‌خواست که قرآن را نسوزاند، الجمعتی با صدایی آرام گفت: حق با توست حق با توست.
 
 
این زن، که یک پناهنده با کلاه بیسبال بود، قرآن را بالای هیزم‌هایی که در حال سوختن بود گرفته بود. او در حالی که صفحاتی از قرآن را پاره می کرد با تحقیر به مرد خندید.
 
مردی که می‌گفت اصالتاً کرد است، با عصبانیت گفت که پلیس نباید از آن زن محافظت کند. او گفت، در عوض، آنها باید کار خود را انجام دهند و جلوی جنایت را بگیرند. الجمعتی به آرامی به زبان عربی با مرد نگران صحبت کرد و پس از اینکه به او اطمینان دادند که اوضاع آرام خواهد شد از آنجا دور شد. الجمعتی تصمیم گرفت تا اطمینان حاصل کند هیچ یک از اعضای جامعه مسلمان، در مواجهه با تحریکات اقدامی خشونت‌آمیز انجام ندهد تا دستاویزی برای اسلام‌هراسان فراهم نشود.
 
طی چند ماه گذشته، در مواجهه با قرآن‌سوزی‌های متعدد، الجمعتی و چند تن دیگر از اعضای جامعه مسلمانان این وظیفه را برعهده گرفته‌اند که نگاه خود را از هتاکان که به دنبال جلب توجه با سوزاندن قرآن هستند، تغییر دهند و به جای آن بر مشارکت در گفت‌وگوی دوستانه با رسانه‌ها، تماشاگران و پلیس متمرکز شوند.
 
الجمعتی گفت: رد کردن یک شکلات بسیار سخت است و اضافه کرد که این امر به آنها اجازه می‌دهد تا در یک گفت‌وگوی دوستانه با مردم شرکت کنند. این باعث آرامش چند نفر از افراد عصبانی شد زیرا من راه دیگری به آنها نشان دادم و فکر می‌کنم این بسیار قوی‌تر و مؤثرتر از نشان دادن نفرت یا نشان دادن پرخاشگری است.
 
او از راه حلی حمایت می‌کند که بر استفاده از سیستم حقوقی موجود در سوئد برای تغییر مقرراتی که اجازه انجام چنین اعمالی را می‌دهد، به جای تلاش برای تحمیل یک تصمیم سیاسی بر اساس اعتراضات شدید متمرکز باشد. بسیاری از سوئدی‌ها از این بیم دارند که جامعه مسلمانان با ممنوع کردن سوزاندن قرآن به دنبال تغییر جامعه سوئد هستند. اما الجمعتی می‌گوید ما فقط فضای خود را می‌خواهیم و می‌خواهیم به ارزش‌هایمان احترام گذاشته شود، همانطور که به ارزش‌های دیگر احترام می‌گذاریم.
انتهای پیام
captcha