نظام سلامت متأثر از نگاه تمدن نوین اسلامی باشد
کد خبر: 4122260
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
آیت‌الله سعیدی:

نظام سلامت متأثر از نگاه تمدن نوین اسلامی باشد

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: نظام سلامت در چارچوب تمدن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است، بنابراین باید ریشه و سایه آن متأثر از این نگاه تمدنی باشد.

آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» که امروز، 26 بهمن‌ماه در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره فقه و اخلاق پزشکی بیان کرد: فقه در تعبیر حضرت امام(ره) در واقع همان نظامی است که در سایه آن بشر زندگی می‌کند و حاکمیت به برکت این فقه است.

وی افزود: اخلاق سرمایه مهم برای پویایی و حفظ این نظام است. در قرآن کریم اخلاق عظیم شمرده شده است، تا جایی که پیامبر گرامی اسلام(ص) شاکله بعثت خود را اخلاق برمی‌شمرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه فرد ریاکار یکی از بداخلاق‌ترین انسان‌هاست، افزود: نظام سلامت در چارچوب تمدن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است، بنابراین باید ریشه و سایه آن متأثر از این نگاه تمدنی باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه 22 بهمن هویت ملت ایران و مطالبه‌گری آنان است، اظهار کرد: خدمتگزاران نظام سلامت باید براساس اعتقادات قلبی خود خدمات را به مردم ارائه بدهند. نظام پزشکی، نظام مجرد و منقطع با جامعه تمدن اسلامی نیست و آنچه که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تبیین کردند، به‌معنای آن است که همه آحاد جامعه باید خود را در سایه تمدن نوین اسلامی مشاهده و رصد کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نباید این نکته را فراموش کند که همگی تحت نظارت یک نگاه بصیر، قاضی و حاکم قرار دارند. بنابراین، درون مجموعه سلامت ما باید این نگاه برقرار باشد و لذا کسانی که اعتقاد درستی ندارند اگر چیزی را می‌گویند، تأثیرگذار نیست و پس از مدتی آن‌را حذف می‌کنند. جامعه پزشکی اگر اعتقاد راسخ به خداوند و نگاه تمدنی و پس از آن، دانش و علم خود داشته باشد، گفته‌هایشان در سطح جامعه تأثیر دارد.

سعیدی گفت: نظام سلامت تنها به پزشک محدود نیست، بلکه پرستاران و کلیه پرسنل بیمارستان‌ها باید دیده شوند؛ اگرچه امکانات در عرصه سلامت محدود است، اما باید قدردان زحمات کلیه پرسنل باشیم. امیدوارم این مجموعه فعالیت‌ها مورد قدردانی و توجه کلیه مردم و مسئولان باشد.

انتهای پیام
captcha