مقوله مرجعیت علمی فریضه نظام سلامت است
کد خبر: 4122271
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

مقوله مرجعیت علمی فریضه نظام سلامت است

محمدعلی محققی گفت: مقوله مرجعیت علمی در حوزه سلامت یک موضوع تشریفاتی و یک مطلب آرمانی نیست، بلکه یک دستور و تکلیف دینی و الهی است و براساس آموزه‌های قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این فریضه بر عهده جامعه سلامت است.

محمدعلی محققیبه گزارش ایکنا از قم، محمدعلی محققی، مدیر پنل تخصصی «مرجعیت علمی و بین‌المللی‌سازی نقش قرآن و عترت در نظام سلامت» دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» امروز، 26 بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: مقوله مرجعیت علمی در حوزه حیاتی سلامت یک موضوع تشریفاتی و یک مطلب آرمانی نیست، بلکه یک دستور و تکلیف دینی و الهی است و براساس آموزه‌های قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این فریضه بر عهده جامعه سلامت است.

وی ادامه داد: اگر به این فریضه جامه عمل نپوشانیم نتیجه محتوم وابستگی است. وابستگی جامعه اسلامی به کفار و بیگانگان در همه زمینه‌ها حرام و ممنوع است، اما حرمت او در حوزه حیاتی سلامت بسیار مهم و اساسی‌تر از سایر حوزه‌های علمی و فنی مورد نیاز جامعه است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه امروز بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به این ضرورت رسیده‌ایم و باید گفتمان سلامت از مقوله‌های نظری در حوزه مرجعیت عبور کرده و وارد میدان عمل و اجرا شود، افزود: گمان هم نکنیم آن‌هایی که در جایگاه‌های مرجعیت حکمرانی می‌کنند به درستی و به حق بر این کرسی نشستند؛ مرور دستاوردهای نظام سلامت در جمهوری اسلامی نوید و بارقه ورود به میدان مرجعیت به حوزه سلامت را حتمی و قطعی می‌کند.

محققی اظهار کرد: شخصیت‌های معنوی اخلاقی و خدمتگزاری در کشور داریم که جان خود را برای ارتقای سلامت جامعه اهدا کردند و شهدای گرانقدر حوزه سلامت از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت و مدافعان سلامت در همه‌گیری کرونا از این دسته هستند.

وی اضافه کرد: در کشور دستاوردهای منحصر به‌فردی در حوزه شبکه سلامت و بهداشت جامعه پایه‌گذاری کردیم که نظیر آن در جهان وجود ندارد و این امر نویدبخش ارتقای سلامت کشور ما برای ورود به میادین پرافتخار مرجعیت است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: امیدواریم از میادین مرجعیت عبور کرده و به واقعیت عینی و دیدگاه‌های جامع سلامت و احراز و ارتقای آن برای آحاد ملت ایران برسیم. بنابراین، با اتکا به توانمندی‌ها و‌ ظرفیت‌های موجود می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha