واکنش‌ها به هتک حرمت مسجد «النبی موسی‌(ع)» از سوی صهیونیست‌ها + فیلم
کد خبر: 3943770
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳

واکنش‌ها به هتک حرمت مسجد «النبی موسی‌(ع)» از سوی صهیونیست‌ها + فیلم

در پی هتک حرمت مسجد «النبی موسی(ع)» از سوی جمعی از صهیونیست‌ها، ده‌ها فلسطینی با محکوم کردن این اقدام، در صحن این مکان مقدس نماز اقامه کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری قدس، در واکنش به هتک حرمت شب گذشته مسجدالنبی موسی(ع) در قدس اشغالی از سوی صهیونیست‌ها، ده‌ها فلسطینی در پاسخ به فراخوان احیای این مسجد تاریخی، به اقامه نماز در آن پرداختند.
 
کلیپ‌هایی ویدئویی به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی در سرزمین‌های فلسطینی منتشر شده است که عده‌ای را در حال برپایی مراسمی پر سر و صدا، پایکوبی، پخش موسیقی و سرو نوشیدنی‌های الکی در مسجدالنبی موسی(ع) نشان می‌دهد که به دنبال آن، جوانان فلسطینی قدس، سر می‌رسند و جلوی هتاکی بیش‌تر آنها را می‌گیرند.
 
جوانان فلسطینی هنگام ورود به این مسجد، شعارهای مختلفی از جمله «ملتی که رهبرش محمد(ص) است، تسلیم نخواهد شد» سرمی‌دادند. افراد حاضر در این مسجد، پس از اذان، نماز عصر را اقامه کردند و بر محکومیت هتک حرمت این مکان مقدس تأکید کردند.

از سوی دیگر، محمد اشتیه، نخست‌وزیر حکومت خودگردان فلسطین، تشکیل کمیته تحقیق درباره این پرونده را خواستار شد. در واکنش به این حرمت‌شکنی، صبری صیدم از رهبران حماس نیز گفت: ما حضور هیچ فردی به جز مسلمانان و فلسطینیان را در این مکان نمی‌پذیریم و منتظر نتایج گزارش کمیته تحقیق هستیم.

همچنین جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد جشن و پایکوبی صهیونیست‌ها در این مکان مقدس اهانت به خانه خدا و خارج از چارچوب فرهنگ، اخلاق و معتقدات دینی ماست و به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

ده‌ها مکان قدیمی در فلسطین اشغالی وجود دارد که دارای پیشینه تاریخی، دینی و  سیاسی و نظامی است. بسیاری از محققان و فعالان از بی‌توجهی به بعضی از این مکان‌های تاریخی که برخی از آنها در معرض مصادره و سرقت از سوی اشغالگران صهیونیست قرار گرفته، شکایت دارند. 
انتهای پیام
captcha