حمایت مفتی عمان از خروش دانشجویان آمریکایی
کد خبر: 4212693
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

حمایت مفتی عمان از خروش دانشجویان آمریکایی

مفتی عمان انتفاضه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما انتفاضه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را گرامی می‌داریم.
 
الخلیلی افزود: امیدواریم این انتفاضه به تمام دانشگاه‌ها سرایت کند. این اعتراضات عبرتی برای کسانی است که سیاست سر فرود آوردن در مقابل دیگران را ترجیح می‌دهند و برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تلاش می‌کنند.
 
در 18 آوریل جاری دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا در حمایت از مردم فلسطین به محوطه دانشگاه آمده و نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغالگران صهیونیست و نسل‌کشی در غزه اعتراض کردند. در این اعتراضات 108 دانشجو دستگیر شدند.
 
تظاهرات‌های حمایت از ملت فلسطین به سایر دانشگاه‌های مطرح ایالات متحده آمریکا مانند دانشگاه‌های نیویورک، ییل، کارولینای شمالی و مؤسسه فناوری ماساچوست نیز سرایت کرد.
 
تاکنون دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تگزاس، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه اوهایو، دانشگاه هاروارد، دانشگاه علوم کاربردی کالیفرنیا، کالج امرسون، دانشگاه نیویورک، دانشگاه اموری، دانشگاه میشیگان، دانشگاه مینه سوتا، دانشگاه ییل، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه براون، دانشگاه جورج تاون در واشنگتن و دانشگاه جورج واشنگتن شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی بوده است. 

 

انتهای پیام
captcha