تأکید قاضی‌القضات فلسطین بر لزوم مجازات عاملان هتک حرمت مسجد «النبی موسی(ع)»
کد خبر: 3943648
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

تأکید قاضی‌القضات فلسطین بر لزوم مجازات عاملان هتک حرمت مسجد «النبی موسی(ع)»

قاضی‌القضات فلسطین با ابراز انزجار از هتک حرمت مقام و مسجد «النبی موسی(ع)» در شرق قدس اشغالی، مجازات عاملان این هتاکی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی(سما)، محمود الهباش، قاضی‌القضات فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اتفاقی که در مسجد «النبی موسی(ع)» (مقام حضرت موسی) در شرق قدس اشغالی رخ داد، ابراز انزجار و عصبانیت کرد.

کلیپ‌هایی ویدئویی به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی در سرزمین‌های فلسطینی منتشر شده است که عده‌ای را در حال برپایی مراسمی پر سر و صدا، پایکوبی، پخش موسیقی و سرو نوشیدنی‌های الکی در مسجد النبی موسی(ع) نشان می‌دهد که به دنبال آن جوانان فلسطینی قدس، سر می‌رسند و جلوی هتاکی بیش‌تر آنها را می‌گیرند.

الهباش گفت: من تا این لحظه نمی‌دانم چه کسی مسئول این گناه است؛ اما هر کسی که مسئول این امر باشد، باید مجازات بازدارنده‌ای متناسب با قباحت آنچه اتفاق افتاده است، دریافت کند، زیرا مسجد خانه خدا است و به دلیل حرمتی که برای دین قائلیم، برای مسجد حرمت قائل هستیم.

مقام، مرقد و مسجد حضرت موسی(ع) در فاصله 30 کیلومتری شرق قدس شریف و 8 کیلومتری غرب شهر اریحا واقع شده است. این مقام از چند صحن و شبستان و صدها اتاق تشکیل شده است و در زمان‌های قدیم محل سکونت اهالی شامات بوده که برای زیارت مسجدالاقصی می‌آمدند.

انتهای پیام
captcha