دلیل وحشت رژیم صهیونیستی از انتفاضه حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
کد خبر: 4212574
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

دلیل وحشت رژیم صهیونیستی از انتفاضه حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

انتفاضه دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا در ابتدای امر از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و آتش آن به سایر دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده و حتی به فرانسه و استرالیا رسید به گونه‌ای که جهان تا کنون چنین انقلابی به چشم ندیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی شبکه العالم، «معصومه عبدالرحیم» در یادداشتی با موضوع جنبش‌های دانشجویی آمریکا در حمایت از غزه، نوشته است: 
 
خیزش دانشجویی چیزی است که از نسل جوان جویای حقیقت انتظار می‌رود، اما آنچه که انتظار نمی‌رفت، نحوه برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با این اعتراضات بود که به صورت مسالمت‌آمیز و در سطح قشر فرهنگی و روشنفکر جامعه آمریکا و با نصب چادرها و تزئین آنها با پرچم فلسطین و در دست داشتن بنرهای حاوی شعارهای توقف نسل‌کشی در غزه و متوقف کردن سرمایه‌گذاری برای رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.
 

باتوم‌های پلیس؛ پاسخ دانشجویان و اساتید عدالت‌خواه 

 
اکنون یک جنبش دانشجویی منحصر به فرد در ایالات متحده آمریکا در حال وقوع است که دانشجویان به همراه اساتید، مدرسان و اعضای هیئت علمی، برای حفاظت از دانشجویانی که بی‌رحمانه در برابر باتوم‌های پلیس آمریکا قرار گرفته و بسیاری از آنها به بهانه یهودستیزی بازداشت شده‌اند، در محوطه دانشگاه‌ها تجمع می‌کنند. 
 
یهودستیزی مسئله‌ای است که نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در دانشگاه‌ها مطرح کرده‌اند و به دنبال آن، الیزابت ماگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد به اتهام حمایت نکردن از دانشجویان یهودی مجبور به استعفا شدند.
 
آتشفشان دانشجویی حمایت از مسئله فلسطین که بر توقف نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در غزه پافشاری می‌کند، به دانشگاه‌های معتبر و باسابقه ایالات متحده آمریکا هم کشیده شد؛ دانشگاه‌هایی که از آنها قشر فرهیخته، روشنفکر و تصمیم‌گیر در انتخابات آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، مانند دانشگاه‌های: کلمبیا، مؤسسه فناوری ماساچوست، ییل، هاروارد، اِمرسون، کالیفرنیای جنوبی، کارولینای شمالی، میشیگان، دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا، استنفورد، نیویورک و دیگر دانشگاه‌ها که وارد این آتشفشان شدند.
 
در راستای انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا، مؤسسه علوم سیاسی پاریس، پایتخت فرانسه نیز به این جریان پیوست و دانشجویان با نصب چادرهایی، از مسئله فلسطین حمایت کردند. در دانشگاه ملبورن استرالیا و سایر دانشگاه‌های کشورهای اروپایی نیز چنین اتفاقی رخ داده است.
 
اعتراضات مسالمت‌آمیز در دانشگاه‌های آمریکا با باتوم‌ها و خشونت پلیس آمریکا روبرو شده به گونه‌ای که محوطه برخی دانشگاه‌ها به پایگاه نظامی تبدیل شده است. حتی کار به جایی رسیده که دستور استفاده از تک تیرانداز صادر شده است. واکنش‌ها به این اعتراضات، به سطح مسئولان نیز رسیده است به طوری که آنها قصد دارند برای سرکوب انقلاب حقیقت در میان جوانان آمریکایی، نیروهای گارد ملی را به دانشگاه‌ها اعزام کنند.
 
رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز به نوبه خود از این اعتراضات وحشت زده شده است و این امر لابی صهیونیستی را بر آن داشته که فشارها را بر رؤسای دانشگاه‌های آمریکا افزایش دهد. در همین راستا، نتانیاهو نیز از این اعتراضات انتقاد کرده و به مسئولان آمریکایی دستور داده این اعتراضات را سرکوب کنند.
 
یادداشت/ آماده// نگاهی به حمایت دانشگاه‌های آمریکایی از غزه
 

وحشت لابی صهیونیستی از انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا

 
سؤالی که مطرح می‌شود این است که دلیل این وحشت از انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا چیست؟
 
دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا همچون سایر کشورها نسلی هستند که قشر فرهیخته و روشنفکر جامعه را تشکیل می‌دهند و صدای آنها در انتخابات شنیده می‌شود. از این رو، لابی صهیونیستی در طول سالیان متمادی، برای از بین بردن مسئله فلسطین، داستان اسرائیل را به گونه‌ای روایت کرده که گویی اسرائیل، مظلوم است و در معرض کشتار یهودیان توسط نازی‌ها (هولوکاست) قرار گرفته است. همراه با آن، ماشین‌های رسانه‌ای نیز برای تقویت این تصویرسازی دست به کار شده‌اند. اما آنچه که غزه طی 7 ماه کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها از خود نشان داد، پرده را از چشم دانشجویان آمریکا کنار زد.
 
همچنین آمریکا که در معرض انفجار یک آتشفشان دانشجویی قرار گرفته است، می‌ترسد که تاریخ این کشور تکرار شود، زیرا دانشجویان در اواخر دهه 60 میلادی علیه جنگ وحشیانه آمریکا در ویتنام قیام کردند و در نتیجه لابی صهیونیستی زمام امور در آمریکا را از دست داد و به دنبال آن آگاهی عمومی برای پایان دادن به خونریزی اسرائیل در فلسطین ایجاد شد.
 
آمریکا و هم‌پیمانانش همچنین از آن هراس دارند که آتش این آتشفشان، سایر کشورهای غربی را نیز در بر بگیرد و انقلاب نسل جوان و روشنفکران علیه رژیم صهیونیستی شکل گیرد و آنها خواهان بازگرداندن حق غصب شده فلسطین شوند.
 
آمریکا منتظر کدام نسل از جوانان بود؟ جوانانی که برای رسیدن به حقیقت خستگی ناپذیر بوده، با چشمان خود در برنامه‌های زنده تلویزیون کشتار هفت ماهه رژیم صهیونیستی را می‌بینند که در آن کودکان با خونسردی تمام کشته می‌شوند، زنان تحقیر شده، بیماران زیر پا گذاشته می‌شوند، خانه‌ها بر سر ساکنانشان خراب می‌شود، و بسیاری از این داستان‌ها ... بدون آنکه کتاب‌های جعلی تاریخ و جغرافیا و دیگر رسانه‌ها از این جنایات اسمی ببرند!
 
ترجمه: فرشته صدیقی

 

انتهای پیام
captcha