آغاز مسابقات سراسری قرآن در اوگاندا
کد خبر: 3510348
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

آغاز مسابقات سراسری قرآن در اوگاندا

گروه بین‌الملل: چهارمین دوره از مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن کریم اوگاندا، با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و شبکه تلویزیونی دولتی (UBC) اوگاندا در محل این شبکه کار خود را آغاز کرد.

آغاز مسابقات سراسری قرآن در اوگاندا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افتتاحیه این مسابقات با حضور علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، رونالد کاییزی، معاون رئیس شبكه تلویزیونی دولتی (UBC)، حاج عبدل انسرکو، مسئول واحد سیاسی و برنامه‌های اسلامی و همچنین رفسنجانی تاتیا، مسئول روابط عمومی این شبکه، رییس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اوگاندا و جمعی از شرکت‌کنندگان مسابقات برگزار شد.
مراسم با تلاوت محسن قاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم از ایران آغاز شد. پس از آن حاج عبدل انسرکو، مسئول واحد برنامه‌های سیاسی و اسلامی شبکه تلویزیونی دولتی(UBC) اوگاندا با ارائه سخنانی، برگزاری چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران را اتفاقی بسیار مبارک و ارزشمند دانست و از ایران به خاطر همکاری و حمایت از فعالیت‌های این شبکه تلویزیونی قدردانی کرد.
در ادامه رونالد کاییزی، معاون رئیس شبكه تلویزیونی دولتی (UBC) نیز از حمایت‌های رایزنی فرهنگی ایران از این شبکه به ویژه برگزاری مسابقات قرآنی تشکر و ابراز امیدواری کرد كه در آینده شاهد همکاری‌های بیشتر رایزنی فرهنگی ایران با این شبکه در حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگی باشیم.
وی سپس از رایزن فرهنگی کشورمان به عنوان میهمان ویژه این مراسم، برای ارائه سخنرانی و اعلام رسمی آغاز مسابقات قرآنی، دعوت به عمل آورد.
در ادامه علی بختیاری هم از حضور در جمع قاریان و حافظان قرآنی ابراز خرسندی و از مسئولین شبکه تلویزیونی یو بی سی برای تدارک سالانه این مسابقات قدردانی كرد.
بختیاری در ادامه با بیان این که قرآن کتاب رحمت است که در ماه رحمت نازل شده، گفت: قرآن، تنها برای مسلمانان نیست؛ بلکه کتابی است که برای نجات بشر فرستاده شده؛ همچنان که پیامبر(ص) نیز رحمة‌للعالمین است، قرآن نیز کتاب هدایت و روشنگر حق از باطل است.
وی در پایان با توصیف نقش مثبت رسانه در آگاهی‌بخشی و ایجاد وحدت میان گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی، از توجه و اهتمام شبکه تلویزیونی یو بی سی به برنامه‌های دینی به ویژه قرآن کریم قدردانی کرد.

captcha