رقابت دانش‌آموزان اوگاندایی در مسابقات حفظ و قرائت قرآن
کد خبر: 3977567
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

رقابت دانش‌آموزان اوگاندایی در مسابقات حفظ و قرائت قرآن

تلویزیون ملی «یو بی سی» اوگاندا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا، مسابقه قرائت و حفظ قرآن کریم یک ماهه برای بیش از 50 ‌دانش‌آموز منتخب اوگاندایی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، در پایان برگزیدگان این رقابت معرفی شدند و جوایز و اقلام فرهنگی از جمله کتاب داستان راستان به زبان لوگاندا، مجموعه کتاب‌های هشت جلدی ویژه کودکان و نوجوانان «حدیقة القرآن» برای نقاشی و رنگ‌آمیزی آیات قرآن دریافت کردند.

در مراسم تجلیل از برترین‌های این رقابت که تعدادی از مقامات رسانه ملی، والدین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه و دو حافظ بزرگسال معروف این کشور نیز حضور داشتند از همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا با برگزاری این مسابقه و سایر فعالیت‌های قرآنی تقدیر شد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم، فریده علی کولومبا، مدیر هیئت اجرایی بخش برگزاری مسابقات قرآنی و اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا در سخنانی، حضور رایزنی فرهنگی کشورمان را در ترویج فرهنگ و معارف قرآن ستودنی، فعال و سازنده توصیف کرد.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا نیز در سخنان خود، با بیان اینکه قرآن کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب و راهنما برای تحقق اهداف خلقت است، گفت: اگر به فرامین قرآن عمل کنیم، انسانی موفق در همه ابعاد زندگی خواهیم بود.

همچنین، در این مراسم به سه تن از مقامات تلویزیون ملی اوگاندا و 10 قاری و حافظ برتر در مسابقه هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام
captcha