تأكيد حاضران نشست اندونزی بر مبارزه با اسلام‌هراسی
کد خبر: 1673516
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۴

تأكيد حاضران نشست اندونزی بر مبارزه با اسلام‌هراسی

گروه بين‌الملل: در بيانيه‌ سومين همايش بين‌المللی علما و انديشمندان مسلمان در اندونزی كه ديروز 11 مرداد به كار خودپايان‌داد، بر تلاش برای مبارزه با اسلام‌هراسی درجهان تأكيد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از خبرگزاری آنتارانيوز، در بيانيه پايانی اين همايش كه به امضای 300 انديشمند مسلمان رسيد، آمده‌است: پس از واقعه يازده سپتامبر مسلمانان شاهد افزايش بی‌سابقه پديده اسلام‌هراسی در جهان بوده‌اند، كه برای مقابله با اين پديده بايد اقدامات اساسی انجام‌شود.
شركت‌كنندگان در همايش جاكارتا از رسانه‌های دنيا خواستند در خبررسانی‌ها و گزارش‌های خود درباره اسلام و مسلمانان با واقع‌بينی و انصاف عمل‌كنند.
در اين بيانيه از علمای مسلمان جهان خواسته‌شده كه با درك اهميت تفاهم و تعامل در ميان مسلمانان در راه اشاعه وحدت اسلامی و جلوگيری از كشمكش و تفرقه گام‌بردارند.
امضاكنندگان اين بيانيه همچنين بر نقش مهم رسانه‌های جمعی و سياست‌مداران كشورهای اسلامی در جلوگيری از تفرقه و چنددستگی بين مسلمانان تأكيدكردند.
يادآوری‌می‌شود بيش از 300 انديشمند و عالم مسلمان از 66 كشور در سومين همايش بين‌المللی انديشمندان مسلمان كه از نهم مرداد در جاكارتا آغاز شده‌بود، حضورداشتند.
captcha