تقویت انسجام داخلی و امنیت ملی؛ ثمره غیرقابل انکار مشارکت حداکثری
کد خبر: 4202039
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
امیر فولادی تأکید کرد:

تقویت انسجام داخلی و امنیت ملی؛ ثمره غیرقابل انکار مشارکت حداکثری

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تأکید بر تأثیر غیر قابل انکار مشارکت حداکثری در انتخابات بر امنیت ملی گفت: با مشارکت قدرتمند و حداکثری، انسجام داخلی، مقبولیت نظام و  پیوند مردم با حاکمیت تقویت می‌شود و همبستگی ملی افزایش می‌یابد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش

امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارتباط مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تأثیر آن بر نیروهای مسلح از جمله ارتش و تقویت بنیه نظامی و افزایش قدرت امنیتی کشور، گفت: دلایل دینی برای انتخابات وجود دارد؛ «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ» و «وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم» این آیه حکایت از نقش مهم مردم در تعیین سرنوشت خود دارد. همچنین آیه «إِن‌َّ اللّه‌َ يَأمُرُكُم‌ أَن‌ تُؤَدُّوا الأَمانات‌ِ إِلي‌ أَهلِها» بر اهمیت سپردن امانات به دست اهل فن دلالت دارد که این اهل فن را باید مردم انتخاب کنند.

وی با اشاره به تأکید امامین انقلاب بر حضور و مشارکت در امر انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، ادامه داد: امام راحل، رأی دادن را یک وظیفه شرعی و الهی می‌دانستند. ایشان سکان این نظام را به مردم داده‌اند و قدرت و اختیار بالایی به مردم بخشیدند و به مردم اعتماد کردند که امروز ثمره آن را می‌بینیم. مقام معظم رهبری نیز انتخابات را مظهر حضور و نقش‌آفرینی مردم در اداره کشور می‌دانند.

هویت انتخابات وابسته به حضور مردم

امیر فولادی با تأکید بر اینکه هویت انتخابات با حضور مردم است، افزود: در ارتش می‌گوییم هویت فرمانده به فرمانبر است، بنابراین اگر مردمی نباشد، انتخابات که مظهر حضور مردم است، معنایی نخواهد داشت. مقام معظم رهبری فرموده‌اند «انتخابات هم حق مردم است و هم وظیفه مردم». حق از این جهت که باید خودشان سرنوشت خود را رقم بزنند و وظیفه از این جهت که در قبال مملکت باید احساس تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه نظام ما مردم‌سالار است و مردم خود به جمهوری اسلامی ایران، آری گفتند، بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) برای انقلاب چند هدف مهم را مشخص کردند؛ انقلاب اسلامی (که 22 بهمن 57 به پیروزی رسید)، تشکیل نظام اسلامی (که 12 فروردین 58  با بیش از 98 درصد مردم رأی دادند) و... . هنگامی که مردم نظام را قبول و انتخاب کردند، ادامه نظام نیز باید با حضور مردم رقم بخورد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تأکید بر اینکه بیش از 40 انتخاب و رفراندوم در این کشور انجام شده است، افزود: دو انتخابات پیش رو، دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حائز اهمیت است. مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه ما است. تعیین قوانین و نظارت بر اجرای آنها نیز جزو وظایف مجلس است. مجلس خبرگان نیز نقش مهمی در تعیین رهبر و نظارت بر رهبری دارد.

ارتش نماد وحدت و انسجام

امیرفولادی با تأکید بر اینکه حضور علایق و سلایق مختلف اجتماعی و سیاسی در امر انتخابات کارساز است، بیان کرد: ما در ارتش افتخار می‌کنیم به اینکه از همه اقوام، مذاهب، ادیان و اقشار مختلف مردم در آن وجود دارد. لذا ارتش را نماد وحدت در عین کثرت می‌دانیم که مایه تقویت نظام است.

وی با اشاره به چرایی الهام‌بخشی جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه مردم از سلایق و ادیان مختلف هستند، زندگی مسالمت‌آمیز، پیوند عمیق و انسجام و اتحاد دارند. در رأس نظام ما نیز ولی‌ فقیهی قرار دارد که هم در بعد عملی و هم در بعد نظری، حافظ و نگهدارنده رأی مردم است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به چهار اصل رهبری در انتخابات؛ مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، بیان کرد: این واژگان دارای اهمیت هستند. مقام معظم رهبری همواره از نتیجه انتخابات دفاع کرده‌اند. چنانکه در انتخابات گذشته هم شاهد بودیم از صندوق‌های رأی، نام فردی بیرون آمده است که شاید نظر نظام نبوده اما نظام به دلیل اینکه رأی مردم بوده، از آن دفاع کرده است.

مقبولیت جمهوری اسلامی از مردم است

وی به دلایل اقتضایی مشارکت حداکثری در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: مشروعیت نظام ما از اسلام است اما مقبولیت آن از مردم است. در مواجهه با جنگ‌ ترکیبی و فشار همه‌جانبه نیز مردم باید با اقتدار حضور پیدا کنند. چنانکه شاهد هستیم دشمنان بر روی ناامیدی و القای یأس در جامعه از طریق تبلیغات و عملیات رسانه‌ای تلاش می‌کنند و اگر دشمن این موضوع برایش حائز اهمیت نبود، چرا باید این اقدامات را انجام می‌داد؟

امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش

امیرفولادی با اشاره به اینکه از ویژگی‌ها یک سرباز این است که دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشد، افزود: بنابراین شناخت دشمن و طرح‌های او و انجام اقدام برای مقابله با دشمن بسیار حائز اهمیت است. ملت ما نیز طی این سال‌ها دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی خود را نشان داده است.

هزینه‌ هنگفت دشمن برای از رونق افتادن شور انتخاباتی

وی با اشاره به هزینه‌های هنگفت دشمنان در راستای از رونق افتادن شور انتخاباتی میان مردم، بیان کرد: نقش انتخابات در تعیین امنیت کشور مهم است. همیشه ما نظامیان و ارتشیان به سربازان می‌گوییم باید از مردم تشکر کنیم که در مقاطع مختلف به کمک ما می‌آیند. ما سرباز این کشور هستیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تأکید بر اینکه ما ارتشیان، حافظ و پیشمرگان این ملت هستیم، گفت: ما مرزبانان این آب و خاک هستیم و حفظ تمامیت مرز‌ها با ما است و ما در مرزها هستیم تا جلوی رخنه، نفوذ و تعرض دشمن را بگیریم. مردم هنگامی که در صحنه‌های مختلف از قبیل انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور داشته باشند در واقع از ما پشتیبانی می‌کنند. حرکت مردم و مشارکت و حمایت آنها، قوت قلبی برای نظامیان است و نقش بازدارنده در برابر تعرضات و تهدیدهای دشمن دارد.

امیرفولادی با تأکید بر اینکه امنیت از ضروری‌ترین نیازهای جامعه است، افزود: ملت ما باید احساس کند اگر امنیت و آرامش می‌خواهد و اگر می‌خواهد جلوی تعرض دشمن را بگیرد، باید انسجام و وحدت خود را حفظ و تقویت کرده و پای کار نظام و انقلاب بیاید و ایستادگی خود را به دشمنان نشان دهد.

تقویت استحکام و مقبولیت نظام با مشارکت حداکثری در انتخابات

وی با تأکید بر تأثیر غیر قابل انکار مشارکت حداکثری در انتخابات بر امنیت ملی گفت: با مشارکت قدرتمند و حداکثری، استحکام داخلی، مقبولیت نظام و  پیوند مردم با حاکمیت تقویت می‌شود و همبستگی ملی افزایش می‌یابد.

امیر فولادی تصریح کرد: دشمن طی چندین سال گذشته به افغانستان، سوریه، عراق و ... حمله کرده است؛ این حملات در نقاطی رخ داده که بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد شده است. لذا باید به یاد داشت که دشمن همیشه از این شکاف‌ها و رخنه‌های داخلی سوء استفاده می‌کند و این بزنگاهی برای دنبال کردن اهداف پلید دشمنان است.

انتخابات؛ تجلی اراده ملی

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اضافه کرد: باید بدانیم هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود و هرچه مشارکت جدی‌تر و بالاتر می‌رود، امنیت کشور ارتقا می‌یابد. انتخابات، تجلی اراده ملی است و حاکمیت و استقلال ملی ما زمانی به معنای واقعی تبلور عینی پیدا می‌کند است که مردم پای کار انقلاب حاضر شده و کشور  و نظام را از خودشان بدانند.

امیرفولادی تأکید کرد: هنگامی که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار می‌شود، مسئولان وزارت خارجه و مجموعه دیپلماسی کشور قدرت چانه‌‌زنی بالاتری در مواجهه با سایر کشورها پیدا می‌کنند و سیاست خارجی کشور تقویت می‌شود. به ویژه اینکه امروز مسئولیت سنگینی با توجه به جنگ غزه بر روی دستگاه دیپلماسی کشور است. هرچه مسئولان بخواهند در فضای بین‌المللی حضور مؤثرتری داشته باشند و بخواهند اهداف عالیه خود را در عرصه سیاست خارجی، جدی‌تر دنبال کنند، نیاز به پشتوانه مردمی بیشتر دارند. پس اگر به فکر امنیت ملی هستیم، باید با اقتدار در صحنه انتخابات حاضر شویم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: ایران در منطقه پرآشوبی حضور دارد اما هیچ کشوری نمی‌تواند به آب و خاک این کشور تعرض کند. علت این عدم تعرض نیز حمایت و پشتیبانی مردم و پیوند ملت و نیروهای مسلح و تبعیت از رهبری است.

امیرفولادی در پایان اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک نظام الهام‌بخش برای کشورهای منطقه است و گروه‌های مقاومت در منطقه اتحاد نانوشته‌ای را با جمهوری اسلامی در برابر نظام سلطه پیدا کرده‌اند؛ چراکه به این نتیجه رسیده‌اند با ایستادگی و حمایت و پشتیبانی مردمی می‌توانند به اهداف خود برسند نه با سازش.

انتهای پیام
captcha