برخورد پلیس هلند با مخالفان هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4194285
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

برخورد پلیس هلند با مخالفان هتک حرمت قرآن

پلیس هلند به مسلمانانی که تلاش می‌کردند تا از اقدام به سوزاندن قرآن جلوگیری کنند، حمله کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، پلیس هلند به مسلمانانی که سعی در جلوگیری از سوزاندن قرآن کریم در ملأعام توسط افراط‌گرایان راست‌گرا در شهر آرنهم هلند داشتند، حمله کرد.

ادوین واگنسفلد افراطی، رئیس گروه افراطی پگیدا، اقدام به سوزاندن قرآن در مرکز شهر کرد که باعث شد مسلمانان سعی کنند با زور مانع از این کار او شوند، اما پلیس آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داد و سپس ضمن محافظت از این فرد افراط‌گرا، او را سوار ماشین پلیس کرد.

حدود 10 نفر از تندروهای گروه پگیدا در مراسم آتش زدن قرآن و تحریک مسلمانان در این شهر شرکت کردند و پلیس اعلام کرد که سه مسلمان را دستگیر کرده است.

در بیانیه شهردار این شهر آمده است که سوزاندن قرآن اقدامی غیرقانونی محسوب نمی‌شود و پیشتر مجوز آن دریافت شده است.

پگیدا از سرنام آلمانی Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes به معنی اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی شدن غرب، جنبشی سیاسی در درسدن آلمان است. این جنبش از اکتبر ۲۰۱۴ به‌طور پیگیر در حال سازماندهی تظاهرات عمومی علیه دولت آلمان، در برابر آنچه آن را اسلامی شدن جهان غرب می‌نامند، است.

پگیدا در سال ۲۰۱۴ توسط لوتز باخمان، مدیر یک آژانس روابط عمومی در درسدن آلمان تأسیس شد. باخمان در ابتدا اعلام کرد که انگیزه‌اش از پی‌ریزی پگیدا، دیدن یک تظاهرات حامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در درسدن بود و با دیدن این راهپیمایی به‌فکر ایجاد یک صفحه فیسبوک در مخالفت ارسال جنگ‌افزار برای پ. ک. ک افتاده‌ است. در دسامبر سال ۲۰۱۴، پگیدا، مرام‌نامه بدون نام و تاریخ تک صفحه‌ای در ۱۹ ماده منتشر کرد که عمدتاً مربوط به موضوع مهاجران است.

انتهای پیام
captcha