سازمان امنیت سوئد: سطح تهدید تروریستی همچنان بالاست
کد خبر: 4192777
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

سازمان امنیت سوئد: سطح تهدید تروریستی همچنان بالاست

سازمان امنیت سوئد امروز اعلام کرد که سطح تهدید تروریستی در این کشور همچنان بالاست. این کشور پس از واکنش‌های گسترده جهان اسلام به هتک حرمت مکرر قرآن در سوئد، سطح هشدار امنیتی را بالا برده بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج 365، سازمان امنیت سوئد امروز اعلام کرد که سطح تهدید تروریستی در این کشور همچنان بالاست.
 
سازمان امنیت سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارزیابی این سازمان از سطح تهدید تروریستی از زمان مطرح شدن آن در سال گذشته، همچنان در سطح چهار از مقیاس پنج درجه‌ای است. این سازمان افزود: تصویر سوئد به عنوان یک کشور ضداسلامی به شدت در افزایش تهدید تروریستی از سوی افراط‌گرایان نقش داشته است.
 
این سازمان توضیح داد که ارزیابی سالانه‌ نشان می‌دهد سوئد همچنان یک هدف در اولویت‌ برای افراط‌گرایان است و این تهدید از سوی افرادی است که به صورت انفرادی عمل می‌کنند و نیز از سوی گروه‌هایی است که ممکن است تحت کنترل نهادهای خارجی باشند.
 
در آگوست 2023، سوئد سطح هشدار امنیتی خود را پس از چندین مورد هتک حرمت قرآن کریم که در این کشور انجام و موجب محکومیت گسترده از سوی جهان اسلام شد، افزایش داد.
 

سلوان مومیکا تبعه عراقی در ماه‌های اخیر چند بار به سوزاندن قرآن کریم در سوئد اقدام کرد که با واکنش شدیدی از جانب مسلمانان جهان روبرو شد. دولت عراق از مقامات سوئدی خواست تا این مهاجر عراقی‌الاصل را که چنین جنایاتی انجام می‌دهد، برای محاکمه تحویل این کشور دهند‌. 
سوئد که مدعی تعهد به حقوق بشر و برابری اجتماعی است، از پدیده جهانی اسلام‌هراسی مصون نمانده است. علیرغم شهرت این کشور به مدارا و چندفرهنگی بودن، موارد تبعیض و سوگیری علیه مسلمانان در جنبه‌های مختلف جامعه سوئد همچنان ادامه دارد.
در سال‌های اخیر، سوئد شاهد افزایش نگران‌کننده احساسات ضد مسلمانان بوده است. این روند اغلب ناشی از باورهای غلط، کلیشه‌ها و عدم درک و شناخت درست از دین اسلام و پیروان آن است. مسلمانان در سوئد که اقلیت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند، موارد زیادی از آزار کلامی، آزار و اذیت و در برخی موارد حملات فیزیکی را گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha