رایزنی سازمان همکاری اسلامی و وزیر خارجه دانمارک درباره قرآن‌سوزی
کد خبر: 4170973
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

رایزنی سازمان همکاری اسلامی و وزیر خارجه دانمارک درباره قرآن‌سوزی

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک درباره هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار 24، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک دیدار کرد.

در این دیدار طرفین موضوع قرآن‌سوزی و هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز اقدامات انجام شده از سوی دولت متبوع خود را به اطلاع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رساند. به گفته راسموسن مهم‌ترین این اقدام پیشنهاد قانونی برای جرم انگاری توهین به کتب مقدس در دانمارک است.  

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن و سوزاندن آن در دانمارک بر مواضع این سازمان در محکومیت چنین اقداماتی تأکید کرد؛ امری که در تصمیم شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جریان هجدهمین نشست فوق‌العاده این سازمان نیز بازتاب یافته است.

سازمان همکاری اسلامی در این نشست از دولت‌های سوئد و دانمارک خواسته بود گام‌های عملی برای جلوگیری از این جنایت‌ها بردارند. حسین ابراهیم طه، در این دیدار از اقدام اخیر دولت دانمارک یعنی تلاش برای جرم‌انگاری توهین به کتب مقدس، تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha