ترکیه هتک حرمت قرآن در لاهه را محکوم کرد
کد خبر: 4170807
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

ترکیه هتک حرمت قرآن در لاهه را محکوم کرد

ترکیه روز گذشته هتک حرمت قرآن کریم در شهر لاهه هلند را محکوم و خواهان پایان دادن به هتک حرمت مقدسات اسلامی و توهین به آن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ترکیه روز شنبه، اول مهر هتک حرمت قرآن کریم در شهر لاهه هلند را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این اقدامات تحریک‌آمیز شد که توهین به  دین اسلام و معتقدان آن است.

در ادامه توهین به مقدسات اسلامی، روز گذشته ادوین واگنسفلد که رهبری شاخه هلندی جنبش راست افراطی پگیدا را بر عهده دارد، نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه هلند پاره کرد.

در 18 اوت، نیز  واگنسفلد یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در لاهه پاره کرده بود.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات مذبوحانه‌ای که در مقابل سفارتخانه‌های برخی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله سفارت ما در لاهه هلند را هدف قرار گرفت، به شدت محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه با تأکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که کشورهای شاهد این حملات اقداماتی را علیه این تحریکات که سازمان ملل آن را نفرت مذهبی و نقض قوانین بین‌المللی می‌داند، اتخاذ کنند، چشم‌پوشی مقامات کشورهای اروپایی بر این اقدامات به بهانه آزادی بیان را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با بیان اینکه ابتکارات لازم را با مقامات هلندی برای جلوگیری از تکرار این حوادث فجیع مطرح کرده است، توضیح داد که ترکیه با عزم تمام و در همه مجامع به مبارزه خود علیه نفرت پراکنی ادامه خواهد داد.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز امروز گفت: حمله رذیلانه به قرآن کریم و اقدامات ضد اسلامی در اروپا مانند یک بیماری مهلک فراگیر شده است.

فیدان در نیویورک  تأکید کرد: پس از تشدید اسلام‌هراسی مسلمانان ساکن اروپا خواهان پشتیبانی جهان اسلام از خود هستند.   

وزیر امور خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه مسلمانان مقیم اروپا نسبت به اقدامات ضد اسلامی، سخنان تنفرآمیز و تبعیض نگران هستند، خاطرنشان کرد: اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود در دستور کار جلسات سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha