آتش‌سوزی عمدی در مسجد «اسکیلستونا» سوئد
کد خبر: 4171187
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

آتش‌سوزی عمدی در مسجد «اسکیلستونا» سوئد

رسانه‌های محلی سوئد گزارش دادند که یک فقره آتش‌سوزی عمدی در مسجد «اسکیلستونا» سوئد که پیش‌تر مورد تهدید و حمله قرار گرفته بود، به تخریب کامل آنجا منجر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره،   آتش‌سوزی عمدی که دیروز، سوم مهر در مسجدی در جنوب شرقی سوئدرخ داد، آسیب جدی به قسمت‌های مختلف این ساختمان وارد کرد.

انس دینش، مدیر ارتباطات مسجد، به رادیو دولتی سوئد گفت که آتش‌سوزی در منطقه آربی در شهر اسکیلستونا اقدامی کاملاً عمدی بوده است.

وی با بیان اینکه سوابق پلیس نشان می‌دهد که مسجد مورد تهدید و حمله قرار گرفته است، افزود: ما مطمئن هستیم  که این یک آتش‌سوزی عمدی بوده است.

پلیس محلی به نوبه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسجد به دلیل آسیب‌دیدگی غیرقابل استفاده است و تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

آندرس سسلر، افسر تیم نجات پلیس سوئد گفت: ساختمان اصلی مسجد قابل نجات نبود. حریق از پشت بام مسجد شروع شده و بقیه نقاط آن را فرا گرفت.

به گفته این افسر، هیچ خسارت و تلفات جانی در رابطه با آتش‌سوزی ثبت نشده است، زیرا در زمان وقوع آتش‌سوزی هیچ فردی در مسجد نبوده است.

در سوئد که بیش از 600 هزار شهروند مسلمان دارد، اخیراً موارد مکرر هتک حرمت قرآن کریم در مقابل مساجد و سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی رخ داده است که خشم گسترده‌ای را در جهان اسلام برانگیخته و برخی از پایتخت‌ها را وادار به احضار دیپلمات‌های سوئدی برای ثبت اعتراض رسمی کرده است.

در 25 ژوئیه(3 مرداد 1402) سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که توسط مراکش تهیه شده بود و تمام اعمال خشونت‌آمیز علیه کتب مقدس را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha