عذرخواهی برادر عامل قرآن سوزی در سوئد از مسلمانان جهان
کد خبر: 4166252
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

عذرخواهی برادر عامل قرآن سوزی در سوئد از مسلمانان جهان

برادر سلوان مومیکا، عامل هتک حرمت قرآن کریم در سوئد با محکوم کردن اقدامات وی از مسلمانان جهان عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ترکیا الآن، میکائیل مومیکا با محکومیت و تقبیح اقدامات برادرش سلوان مومیکا گفت: از همه مسلمانان اعم از زن و مرد  که مثل خانواده ما هستند، عذرخواهی می‌کنیم.

وی تأکید کرد که او و خانواده‌اش اقدامات سلوان را محکوم می‌کنند و  اقدامات او به هیچ وجه مورد تایید آنها نیست.

وی همچنین از طرف خانواده‌اش از دولت و همه مردم عراق و همچنین مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر، عذرخواهی کرد.

سلوان مومیکا با حضور پلیس سوئد قرآن کریم را در چندین منطقه در استکهلم به آتش کشید و همچنین پرچم عراق را در مقابل سفارت این کشور سوزاند.

از سوی دیگر، پلتفرم TikTok درآمد حساب سلوان مومیکا را که به خاطر حملاتش علیه قرآن کریم شهرت یافته است، مسدود کرد.

مومیکا در بیانیه‌ای به خبرگزاری تی‌تی اعلام کرد که فیلم‌های حمله به قرآن که به صورت زنده از تیک‌تاک پخش می‌شد، بیش از یک میلیون بازدید داشت و در مدت یک ساعت در طول پخش، 300 دلار از تیک‌تاک به‌دست می‌آورد. وی از مسدود شدن درآمد خود ابراز ناراحتی کرد. مومیکا افزود که منبع اصلی درآمد او از تیک تاک است و درآمد دیگری ندارد.

مومیکا جوان ۳۷ ساله عراقی است که در سال ۲۰۱۸ پس از فرار از عراق به سوئد نقل مکان کرده بود. گزارش‌ها حاکی از وابستگی وی به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است.

سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است؛ او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام صقور السریان بود که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود.

مومیکا در سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی دستگیر و سپس با دخالت کشورهای غربی آزاد شده و به سوئد گریخت و اکنون هم به یکی از احزاب تندروی این کشور پیوسته است.

روزنامه آفتونبلادت(Aftonbladet ) نیز دیروز نوشته است که مومیکا در سال ۲۰۲۱ به دلیل تهدید یک پناهجوی اریتره‌ای با چاقو محکوم شده بود.

انتهای پیام
captcha