آلمان: نفرت‌پراکنی، آزادی بیان نیست
کد خبر: 4163059
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

آلمان: نفرت‌پراکنی، آزادی بیان نیست

سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سؤال یک خبرنگار پیرامون هتک حرمت قرآن کریم تصریح کرد که نفرت‌پراکنی در چارچوب آزادی بیان قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، سخنگوی دولت آلمان امروز چهارشنبه طی نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی گفت: رویکرد دولت آلمان درباره آتش زدن قرآن مشخص است.

سخنگوی دولت آلمان با ابراز بی‌اطلاعی از اینکه «آیا در دیدار نخست وزیر آلمان با همتای دانمارکی خود مسئله هتک حرمت به قرآن نیز مطرح خواهد شد یا نه؟»، اضافه کرد: رویکرد دولت آلمان درباره آتش زدن قرآن مشخص است. این رفتارها بی‌احترامی به شمار می‌آیند. همچنین برخی‌‌ها به دنبال ایجاد تفرقه با انجام دادن این اقدامات هستند. ما با این روند مخالف بوده و آن را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره اینکه «آیا آلمان آتش زدن کتاب‌ های مقدس قرآن و تورات را در چارچوب آزادی بیان تفسیر می‌‌کند؟» پاسخ داد: نمی‌‌توانم درباره تمام چیزهایی که در دانمارک رخ داده، اظهار نظر کنم. آزادی بیان طبیعتاً دارای ارزش بالایی است؛ اما نفرت‌پراکنی و اقدامات تحریک‌آمیز در چارچوب آزادی بیان قرار نمی‌‌گیرند.

«سلوان مومیکا» پناه‌جوی عراقی که در ۲۸ ژوئن گذشته تحت محافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده بود، پیشتر هم مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعارهایی علیه دین اسلام سر داده بود.

بیست و یکم جولای نیز اعضای یک گروه ضداسلام و افراطی در دانمارک با نام وطن‌پرستان دانمارکی نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای گروه با برافراشتن بنرهای ضداسلامی و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز به اسلام، پرچم عراق و قرآن را روی زمین انداخته و روی آن پا گذاشتند.

انتهای پیام
captcha