تشدید تدابیر مرزی دانمارک در پی هتک حرمت مکرر به ساحت قرآن
کد خبر: 4160067
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

تشدید تدابیر مرزی دانمارک در پی هتک حرمت مکرر به ساحت قرآن

در پی هتک حرمت مکرر قرآن در دانمارک از سوی یک گروه افراطی، وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد پلیس، تدابیر امنیتی در مناطق مرزی را تشدید خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المشهد العربی»، وزارت دادگستری دانمارک اعلام کرد که پلیس این کشور کنترل مرزها را در پی حوادث اخیر سوزاندن قرآن که بر وضعیت امنیتی کشور تأثیر گذاشت، تشدید خواهد کرد.

افراد ضداسلام در دانمارک و سوئد در چند ماه گذشته چندین نسخه از قرآن را سوزانده و پاره کرده‌اند که خشم جهان اسلام را برانگیخته و خواستار ممنوعیت چنین اقداماتی از سوی دولت‌های دو کشور شده است. دولت دانمارک اعلام کرد که در مرحله اول تا 10 اگوست کنترل‌های مرزی را تشدید خواهد کرد.

اعضای گروه افراطی موسوم به وطن‌پرستان دانمارکی (Danske Patrioter) روز گذشته در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، عراق، مصر، عربستان سعودی و ایران در حالی که شعارهایی علیه اسلام سر می‌دادند و بنرهای ضداسلامی را برافراشته بودند، برای چندمین بار در ماه اخیر تحت حمایت پلیس قرآن را سوزاندند. اعضای این گروه مراسم خود را به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند.

هفته گذشته اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد نیز در یک کنفرانس خبری در استکهلم گفت که این کشور برنامه‌های خود برای تشدید کنترل‌های مرزی و بررسی هویت در گذرگاه‌های مرزی را سرعت بخشیده است. هدف از این کار جلوگیری از ورود «افرادی با ارتباطات بسیار ضعیف با سوئد» برای «ارتکاب جنایت یا اقدام در تضاد با منافع امنیتی سوئد» اعلام شده است.

هفته گذشته، سرویس امنیت داخلی سوئد هشدار داد که وضعیت امنیتی پس از قرآن‌سوزی‌های اخیر در این کشور و اعتراضات در جهان اسلام بدتر شده که هر دو تأثیر منفی بر وجهه این کشور داشته است.

اقدامات هتاکانه اخیر علیه کتاب مقدس مسلمانان از روز هفتم تیرماه آغاز شد، زمانی که یک شهروند ۳۷ ساله سوئدی ـ عراقی به نام «سلوان مومیکا» با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم اهانت کرد. او حدود سه هفته بعدتر در روز ۲۹ تیرماه برای دومین بار این اقدام هتاکانه را مجددا تکرار کرد.

یک روز بعدتر از آن،  یک گروه راست‌افراطی در دانمارک در اقدامی توهین‌آمیز نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک سوزاند. این اقدام هتاکانه روزهای دوم  و سوم مردادماه نیز تکرارشد. 

انتهای پیام
captcha