تشدید تدابیر سوئد برای تقویت گذرگاه‌های مرزی
کد خبر: 4159788
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

تشدید تدابیر سوئد برای تقویت گذرگاه‌های مرزی

نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد این کشور برای جلوگیری از ورود افراد مظنون به تهدید امنیت این کشور، تدابیر مرزی را تشدید می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از نیوتلگراف، در شرایطی که اقدامات اخیر قرآن‌سوزی در سوئد، تشدید شده است، این کشور اعلام کرد برنامه‌های خود را برای تشدید کنترل‌های مرزی و بررسی هویت در گذرگاه‌ها سرعت بخشیده است. 

اولف کریسترسون، نخست‌وزیر این کشور که امروز سه‌شنبه این خبر را اعلام کرد، گفت که انتظار می‌رود این اقدام روز پنجشنبه توسط دولت وی تصویب شود.

وی امروز در یک کنفرانس خبری در استکهلم گفت که هدف از این کار جلوگیری از ورود «افرادی با ارتباطات بسیار ضعیف با سوئد» برای «ارتکاب جنایت یا اقدام در تضاد با منافع امنیتی سوئد» است.

اخیراً یک رشته هتک حرمت عمومی به قرآن در سوئد و دانمارک که توسط تعدادی از فعالان ضد اسلام انجام شد، خشم مردم در کشورهای مسلمان را برانگیخته است.

هفته گذشته، سرویس امنیت داخلی سوئد هشدار داد که وضعیت امنیتی پس از قرآن‌سوزی‌های اخیر در این کشور و اعتراضات در جهان اسلام بدتر شده است که هر دو تأثیر منفی بر وجهه این کشور داشته است.

کریسترسون گفت: فکر می‌کنم این یک وضعیت جدی است که در آن منافع ملی سوئد در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه هر چیزی که قانونی است مناسب نیست، با اشاره به قوانین در سوئد گفت: قانونی که به طور خاص سوزاندن یا هتک حرمت قرآن یا سایر متون مذهبی را ممنوع کند، وجود ندارد.

سرویس امنیت سوئد در ارزیابی خود اعلام کرد که سوزاندن و هتک حرمت کتاب‌های مذهبی در سوئد و کمپین‌های اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر، بر وجهه سوئد تأثیر منفی گذاشته است.

کریسترسون گفت جلوگیری از ورود افرادی که به عنوان تهدیدهای بالقوه تلقی می‌شوند، بسیار مهم است.

گونار استرومر، وزیر دادگستری که به همراه کریسترسسون در کنفرانس خبری حاضر بود، گفت: اصلاحیه‌ای که قبلاً تصمیم‌گیری شده بود، به پلیس سوئد اختیارات بیشتری را برای بررسی هویت و بازرسی خودرو و بدن در نقاط مرزی می‌دهد.

روز دوشنبه، سازمان همکاری اسلامی، نشست آنلاین اضطراری وزرای خارجه خود را ترتیب داد تا درباره حوادث اخیر که در آن کتاب مقدس اسلامی در اعتراضات سوئد و دانمارک سوزانده شده یا به شکل دیگری تخریب شده است، بحث کنند. این گروه اسلامی مستقر در عربستان سعودی از 57 کشور عضو خود خواست تا سطح روابط خود را با کشورهایی که اجازه سوزاندن قرآن را می‌دهند، کاهش دهند.

انتهای پیام
captcha