خشم صهیونیست‌ها از برپایی نمایشگاه رسانه‌ای فلسطینی در سازمان ملل
کد خبر: 4103120
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

خشم صهیونیست‌ها از برپایی نمایشگاه رسانه‌ای فلسطینی در سازمان ملل

برپایی یک نمایشگاه رسانه‌ای با موضوع «آرمان فلسطین و سازمان ملل متحد» که در یکی از ساختمان‌های مربوط به این سازمان برگزار شده، خشم صهیونیست‌ها را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، مقامات رژیم صهیونیستی و هیئت نمایندگی آن‌ها در سازمان ملل از آنچه در بدو ورود به جلسه عمومی شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک مشاهده می‌شود، (نمایشگاهی با عنوان «مسئله فلسطین و سازمان ملل») ابراز ناراحتی کرده‌اند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در سازمان بین‌المللی ادعا می‌کند که این نمایشگاه فاقد بی‌طرفی است، زیرا تنها روایت فلسطینی‌ها را درباره درگیری‌های چند دهه‌ گذشته ارائه می‌کند. به‌ویژه که سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر در مقابل آن ایستاده‌اند و از طریق آن اطلاعات بیشتری درباره اشغالگری اسرائیل و چالش فلسطینیان کسب می‌کنند.

دانیل ادلسون، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت، اظهار کرد: سالانه یک میلیون گردشگر از مقابل یک فیلم متحرک در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک عبور می‌کنند که یک آسمان‌خراش 39 طبقه است و تاریخ آرمان فلسطین را نشان می‌دهد. روی دیوار سبز تزئین شده با درخت زیتون، تصاویر زنان فلسطینی در حال راه رفتن که با انگشتان خود به نیروهای ارتش اشغالگر در ایست‌های بازرسی کرانه باختری اشاره می‌کنند، کودکانی که کیف‌های مدرسه را بر روی آوار خانه‌های ویران شده توسط نیروهای هوایی اشغالگر غزه حمل می‌کنند، خیابانی شلوغ در اردوگاه آوارگان و نوشته‌ای مربوط به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اینکه «ساخت دیوار توسط اسرائیل، در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خلاف قوانین بین‌المللی است.

این روزنامه به نقل از گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نوشت: هیچ فرصت عملی برای تصویب قطعنامه‌ای در مجمع وجود ندارد که این نمایشگاه، طراحی یا متن آن را تغییر دهد؛ نمایشگاهی که نشان‌دهنده تعصب و تبعیض علیه اسرائیل است.

برپایی این نمایشگاه در ساختمانی از سازمان ملل، نمونه‌ای دیگر از شکست اشغالگران در آنچه «نبرد روایت» می‌نامند، در مقابل فلسطینی‌هاست که به دستاوردهای پی در پی در بین افکار عمومی بین‌المللی دست یافته‌اند.

 

انتهای پیام
captcha