طرح‌های پدافندی آب در چهارمحال‌وبختیاری دنبال شوند + صوت
کد خبر: 4078820
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

طرح‌های پدافندی آب در چهارمحال‌وبختیاری دنبال شوند + صوت

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتظار می‌رود که طرح‌های پدافندی آب مورد توجه قرار بگیرد و به گونه‌ای باشد که مردم دیگر با این مشکلات مواجه نشوند؛ این چالش دردآور بود و مردم دچار مشکلات شدند و ما نیز مانند همگان این مشکلات را تجربه کردیم لذا مردم حق دارند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری امروز، 26 مردادماه در جلسه معارف مدیران استان که به صورت مشترک با شورای اداری استان و با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به بحران آبی هفته گذشته و جاری در استان، اظهار کرد: اگر کارها را در طول سال‌های گذشته درست انجام داده بودیم امروز با این چالش مواجه نبودیم و قسمت عمده معضلات امروز مربوط به عملکرد ما در گذشته است.

وی با ذکر اینکه انتقال آب با کیفیت از چشمه کوهرنگ به شهر شهرکرد و چندین شهر و روستای دیگر در مسیری طولانی با کوه‌ها و سنگلاخ‌ها کاری بالنده و افتخارآمیز بوده است، ادامه داد: پیداست که اراده خوب و فکر عالی پشتوانه این کار بوده و این از خدمات و دستاوردهای بسیار خوب جمهوری اسلامی است.

نکونام تصریح کرد: با اینحال تمام جوانب کار سنجیده نشده و تمام ساحت‌های دانش‌بنیان کردن به معنای واقعی مورد توجه قرار نگرفته است، لذا انجام کار ناقص بعد از مدتی منجر به ایجاد یک بحران بزرگ شده و جراحتی ایجاد می‌کند که تمام دستاوردها و کارهای مثبت را کمرنگ می‌کند.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید اقداماتی به پیوست کار انتقال آب از کوهرنگ انجام می‌شده است، افزود: متأسفانه این اقدامات تکمیلی در مسیر و ایجاد تصفیه‌خانه‌هایی در تراز با این پروژه و حجم بالای آب ایجاد می‌شد اما انجام نشده که امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

نکونام ایجاد مخزن‌های آب را یکی از ضرورت‌ها برای شهرکرد بیان کرد و گفت: برای جمعیت چندصد هزار نفری این شهر مخازن آبی اندک وجود دارد که باید پیش‌بینی می‌شده اما غفلت صورت گرفته است؛ شبکه انتقال آب نیز نیازمند توجه و اصلاحات اساسی و جدی است تا مختصر آب موجود به صورت بهینه و عادلانه به مردم برسد.

وی با تأکید بر اینکه آبرسانی به مرکز استان نیازمند کار کارشناسی است و باید اتفاق بیفتد، گفت: طرح‌های آبی پدافندی باید مورد توجه قرار گیرد، می‌طلبد به صورت کارساز و سازنده و اثرگذار از این بحران عبرت بگیریم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و وارد عمل بشویم تا این مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند.

نکونام با تصریح اینکه مشکلات آبی استان با وضعیت موجود همچنان پابرجا هستند، تأکید کرد: انتظار می‌رود که طرح‌های پدافندی آبی حتماً مورد توجه قرار بگیرد و به گونه‌ای باشد که مردم دیگر با این مشکلات مواجه نشوند؛ این چالش دردآور بود و مردم دچار مشکلات شدند، ما نیز مانند همگان این مشکلات را تجربه کردیم و مردم حق دارند.

وی با اشاره به اقدامات اخیر برای تقلیل و رفع مشکلات آبی شهرکرد و انتقال آب از سامان، بیان کرد: این ضایعه با وجود تمام مشکلات، حکمت‌ها و خیراتی هم داشت و اگر این کارها با جدیت دنبال شوند. انتقال آب در قالب طرح عمان از منطقه سامان یک کار حقیقتاً اساسی و اگرچه مقطعی اما یک خط پدافندی است و همیشه می‌تواند مفید باشد و لذا از استاندار خواسته شد که این طرح پس از رفع کامل بحران آبی، جمع‌آوری و متوقف نشود.

نکونام بیان کرد: از صبوری مردم و همکاری کشاورزان قدردانی می‌کنم، از مسئولان استان و استاندار نیز باید تشکر کرد که همگی پای کار بودند و با جدیت تلاش کردند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. این حجم کار جهادی و تلاش و کوشش باید به گوش مردم برسد و طی بازدیدهایی که از این تلاش‌ها داشتم آرزو می‌کردم که ای کاش تک‌تک مردم در آنجا حضور داشتند و این زحمات شبانه‌‌روزی را می‌دیدند.

در ادامه، صوت این جلسه تقدیم مخاطبان گرامی ایکنا می‌شود.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha