راه حل مسئله فلسطین ایستادن در جبهه واحد رویارویی با استکبار است
کد خبر: 3955251
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
معاون دبیرکل حزب‌الله:

راه حل مسئله فلسطین ایستادن در جبهه واحد رویارویی با استکبار است

شیخ نعیم قاسم گفت: راه حل مسئله فلسطین در این است که در جبهه مقابل استکبار باشیم یعنی در محور مقاومتی که توسط جمهوری اسلامی ایران رهبری می‌شود و برنامه اصلی آن مقابله با پروژه محور آمریکایی ـ اسرائیلی است و مهم‌ترین مسائل رویارویی در این جبهه، آزادسازی فلسطین و قدس از چنگ اشغالگران اسرائیلی است.

صهیونیست‌ها در پوشش ترویج دین ابراهیمی در صدد تسلط بر مسجدالاقصی هستند

به گزارش ایکنا پایگاه خبری العهد، شخصیت‌های فلسطینی و عربی در کنفرانس عربی ـ اسلامی «اتحاد علیه عادی‌سازی»، حضور در جبهه مقاومت را راه حل پایان دادن به کشمکش‌ها در منطقه دانستند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی نطقی در کنفرانس عربی ـ اسلامی «اتحاد علیه عادی‌سازی» که با حضور بیش از پانصد شخصیت عربی اسلامی طی روزهای شنبه و یکشنبه به شکل مجازی در حال برگزاری است، گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل خیانت به دین، هویت عربی و خیانت به فلسطین بوده و به معنای خالی کردن پشت فلسطینیان بلکه به معنای حمایت از موضع توسعه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی و بیانگر به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و مشروعیت بخشیدن به موجودیت آن به زیان ملت فلسطین است.

وی افزود: بیشتر رژیم‌های عربی و به خصوص عرب‌های حوزه خلیج فارس درصدد نابودی آرمان فلسطین هستند تا موجودیت اسرائیل را تقویت کنند. رژیم‌های سازشگر رژیم‌های مستبدی هستند که آزادی بیان در آنجا سرکوب می‌شود و برای استبدادگری به حمایت آمریکا و غرب نیاز دارند.

معان دبیرکل حزب‌الله گفت: ملت فلسطین معامله قرن را از داخل فلسطین ناکام گذاشت و حالا نوبت ملت‌های عربی است که عادی‌سازی روابط را در کشورهایشان ناکام گذارند.

شیخ نعیم قاسم گفت: راه حل در این است که در جبهه مقابل استکبار باشیم یعنی در محور مقاومتی که توسط جمهوری اسلامی ایران رهبری می‌شود و برنامه اصلی آن مقابله با پروژه محور آمریکایی ـ اسرائیلی است و مهم‌ترین مسائل رویارویی در این جبهه، آزادسازی فلسطین و قدس از چنگ اشغالگران اسرائیلی است.

وی افزود: ما باید در این محور تلاش کنیم تا همه ابزارهای قدرت و سلاح را تا زمانی طولانی در اختیار داشته باشیم و در اوج آمادگی برای دفاع از خاک و استقلال خود باشیم.

معاون دبیر کل حزب‌الله گفت: باید یدی قوی و واحد در رویارویی با نیروهای اشغالگر باشیم.

عکرمه صبری: صهیونیست‌ها در پوشش ترویج دین ابراهیمی در صدد تسلط بر مسجدالاقصی هستند

خطیب مسجدالاقصی نیز در این وبینار بر لزوم حفاظت از مسجدالاقصی در برابر توطئه مشترک آمریکایی ـ صهیونیستی تأکید کرد.

شیخ عکرمه صبری با اشاره به ترویج دیانت ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها برای پشبرد روند سازش گفت: این، یک قضیه ساختگی و توهمی است که هدف از آن باز کردن جای پای مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در مسجدالاقصی است.

او تأکید کرد: کشورهایی که به سمت عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی شتافتند، متأثر از روایت اسرائیلی شدند که اصلاً مبتنی بر واقعیت و حقیقت نیست و همه حقایق اسلام را انکار می‌کند. در واقع روایت اسرائیل، حق قانونی، دینی و اخلاقی ما در فلسطین را از بین می‌برد.

خطیب مسجدالاقصی گفت: کشورهایی که با اشغالگران هم‌پیمان شدند، نمی‌دانند که طرح و توطئه ترویج دیانت ابراهیمی چقدر می‌تواند خطرناک باشد.

شیخ صبری گفت: عادی‌سازی روابط امارات و متحدانش با رژیم صهیونیستی در واقع، هم‌پیمانی با دشمن اسرائیلی بوده و این قضیه خطرناک‌تر از عادی‌سازی است و این جبهه شیطانی تشکیل شده از دشمن اسرائیلی و رژیم‌های سازشگر و این ائتلاف صهیونیستی ـ آمریکایی برای ضربه زدن به نهضت امت اسلامی است.

پدر معنوی مسیحیان فلسطین: صهیونیست‌ها یک ملت نیستند

مانوئل مسلم، رئیس شورای مردمی جهانی عدالت و صلح قدس نیز طی نطقی در این کنفرانس تأکید کرد: صهیونیست‌ها یک ملت نیستند و در منطقه ما ریشه‌ای ندارند؛ بلکه آنها مشتی از افراد از قومیت‌های مختلف هستند که استعمار آنها را نقاط مختلف جمع و بر سر ما آوار کرده است.

این عالم مسیحی افزود: فلسطین برای این متجاوزان نقطه آغاز یورش به همه سرزمین‌های عربی است تا بر ثروت‌ها و ظرفیت‌های آن مسلط شوند.

هنیه: به تمام اشکال مقاومت متعهدیم

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در فلسطین نیز طی نطقی در این کنفرانس گفت: حماس به پروژه پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و آزادسازی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر متعهد است و هر گونه راه حلی را که از حقوق ملت ما در خاک خود و سرزمینمان نقض می‌کند و به حق بازگشت آوارگان فلسطینی ضربه می‌زند، نمی‌پذیریم.

او چهار اصل را برای رویارویی با سازش رژیم‌های عربی با اسرائیل برشمرد و گفت: نخست مقاومت فراگیر با همه اشکال آن، دوم توافق بر سر یک برنامه سیاسی خارج از توافق چارچوب اسلو، سوم همکاری برای بازگشت وحدت ملی فلسطین و چهارم تقویت شراکت با همه اقوام و مذاهب امت اسلامی است، زیرا خطر اسرائیل تنها متوجه فلسطین نیست، بلکه همه منطقه و مردم آن را تهدید می‌کند.

دبیرکل جبهه ملی آزادسازی فلسطین: اعتماد به دولت بایدن اشتباه است

ابواحمد فؤاد، دبیرکل جبهه ملی آزادسازی فلسطین نیز اعتماد به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل را اشتباه دانست.

او تأکید کرد: جبهه مقاومت، مدافع حقوق ملت فلسطین و مبارزات آن بوده و به دولت جدید آمریکا دل نبسته است زیرا بایدن هم در اوج آمادگی برای حمایت از اسرائیل است.

عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در این کنفرانس گفت که آمریکا با بهره‌برداری از مسئله سازش رژیم‌های عربی با رژیم صیونیستی درصدد اجرای طرح معامله قرن است تا موجودیت رژیم صهیونیستی را در منطقه ثبات بخشد.

انتهای پیام
captcha